arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

قطر: حل و فصل مناقشه فلسطین باید بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ باشد / پایتختی قدس شرقی برای فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تأکید کرده است که هر راه‌حلی برای مناقشه فلسطین باید بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ بوده و پایتختی قدس شرقی برای فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه قطر امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تلاش‌های مربوط به تحقق صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به شرط آنکه در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل باشد، حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که موفقیت هرگونه طرحی برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی که بیش از هفت دهه به طول کشیده است، مشروط به آن است که دو طرف اصلی این منازعه وارد مذاکرات جدی و مستقیم بر اساس مشروعیت بین‌المللی و آنچه را که در طرح‌های مختلف آمریکا مناسب بوده است، شوند.

طبق گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، در این بیانیه اشاره شده است که پیش از این همه کشورهای عربی با طرح صلح عربی ارائه شده از سوی اتحادیه عرب که مجموعه‌ای از اصول مربوط به برقراری صلح عادلانه را تعیین کرده بود، موافقت کردند.

قطر همچنین تأکید کرد که آمادگی حمایت از هرگونه تلاش در چارچوب اصول مذکور برای حل مسئله فلسطین را دارد.

در این بیانیه آمده است: «مادامی که حقوق ملت فلسطین برای تشکیل دولت مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی و بازگشت آوارگان حفظ نشود، هیچ صلحی پایدار نخواهد بود».

بیانیه مذکور می‌افزاید که رفاه ملت فلسطین مشروط به تحقق صلاح عادلانه است و دولت قطر نیز از هیچ کمکی به موسسات دولت فلسطین و اقتصاد آن دریغ نخواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (دیروز/۸ بهمن ماه) در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد.

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده، بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده و قدس شرقی و غربی پایتخت دولت اسرائیل در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان