arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

علی‌اصغر طبسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

علی‌اصغر طبسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در نخستین دقایق بامداد امروز (چهارشنبه نهم بهمن) بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، دارفانی را وداع گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی‌اصغر طبسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در نخستین دقایق بامداد امروز (چهارشنبه نهم بهمن) بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، دارفانی را وداع گفت.

زنده یاد طبسی از دو سال پیش و پس از یک تصادف سخت و از سر گذراندن مراحل جراحی تا چند ماه پیش درگیر روند درمان بود اما بعد از ضایعه درگذشت همسرش به دلیل وخامت اوضاع روحی و جسمی سرانجام در نخستین دقایق بامداد چهارشنبه نهم بهمن ماه ۱۳۹۹۸ در منزل خود دار فانی را وداع گفت

بیشترین بازی‌های خاطره‌انگیز طبسی در آثار مسعود کیمیایی از جمله متروپل، سربازهای جمعه، اعتراض، جرم، محاکمه در خیابان و رئیس رقم خورده است.

این هنرمند نخستین تجربه حضور در سینما را با فیلم سلطان مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و آخرین حضور او در آثار سینمایی به فیلم دو لکه ابر به کارگردانی مهرشاد کارخانی در سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد.

از دیگر فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که زنده‌یاد طبسی در آنها به ایفای نقش پرداخته می توان به آثاری؛ چون هاری، حسرت، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، قلاده های طلا، اکباتان، پله آخر، کوچه ملی، بوی گندم، این جا تاریک نیست، پرتقال خونی، قصه پریا، آدمکش، سن‌پطرزبورگ، طهران تهران، محاکمه در خیابان، طلا و مس، بیداری، ریسمان باز، سنتوری، پارک وی، مقلد شیطان، قلقلک، آتش بس، ستاره ها جلد اول: ستاره می شود، ستاره ها، جلد ۲: ستاره است، تله، سرود تولد، سالاد فصل، برگ برنده، صبحانه برای دو نفر، این زن حرف نمی‌زند، مزاحم، آدمک‌ها، خاکستری، پرواز بادبادک ها، نسکافه داغ داغ و جوان ایرانی اشاره کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان