arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

ادامه تظاهرات شهروندان عراقی در سراسر این کشور / درخواست معترضان: انتخابات زودهنگام برگزار کنید

صدها شهروند عراقی شامگاه سه‌شنبه با تحصن در مناطق مختلف این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در کشورشان شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از فرانس۲۴، صدها شهروند عراقی شامگاه سه‌شنبه در میدان الخلانی در مرکز بغداد تحصن کردند.

معترضات عراقی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام طبق قانون جدید و تعیین نخست‌وزیر جدید به جای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق و همچنین مجازات فاسدان و عاملان تعرض به معترضان شدند.

در همین راستا، منابع آگاه از کشته شدن یک معترض و مجروح شدن ۵۶ تن دیگر به دنبال تیراندازی افراد مسلح به سمت معترضان در شهر "الکوت"، بزرگ‌ترین شهر استان واسط خبر دادند.

همچنین یک منبع در پلیس عراق سه‌شنبه اعلام کرد "محمد حسین علوان" استاد دانشگاه که در تظاهرات دانشجویان در بغداد مشارکت کرده بود در یک حمله مسلحانه در شمال بغداد کشته شد.

معترضان عراقی در اطراف میدان التحریر نیز سعی در مسدود کردن جاده‌های منتهی به این میدان را داشتند و به دنبال پرتاب سنگ از سوی معترضان به سمت نیروهای امنیتی و درگیری میان آنها ۱۵ معترض مجروح شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، شهروندان عراق در شهر ناصریه نیز به تظاهرات خود ادامه دادند و و معترضان که اغلب آنها دانشجو بودند در میدان "الحبوبی" تجمع کردند.

در همین راستا، "جواد علی" از معترضان در ناصریه که به میدان الحبوبی آمده بود، گفت: ما هر روز به تظاهراتمان ادامه خواهیم داد تا بار دیگر بر خواسته‌هایمان ازجمله تعیین نخست‌وزیر، تصویب قانون جدید انتخابات و تعیین موعد انتخابات زودهنگام تأکید کنیم.

همچنین منابع آگاه از بسته شدن دفتر شبکه تلویزیونی "الدجله" در بغداد خبر دادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان