arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

حمله تند ترامپ به بولتون: اگر حرفش را گوش می‌کردم، الان در جنگ جهانی ششم بودیم

رئیس‌جمهور آمریکا که از درز اطلاعات کتاب بولتون به رسانه‌ها و پیچیده‌تر شدن پرونده «اوکراین‌گیت» به خشم آمده، با انتشار توییت‌هایی مشاور امنیت ملی سابق خود را به شدت مورد حمله قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از آنکه افشای بخش‌هایی از پیش‌نویس کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا دفاع وکلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه محاکمه در سنا را بیش از پیش دشوار کرد، ترامپ امروز با انتشار توییت‌هایی به شدت به مشاور سابقش حمله کرد.

ترامپ در اشاره به رد صلاحیت بولتون در سنا برای انتصاب به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در دولت «جورج بوش» پسر، نوشته است: «آدمی که سال‌ها پیش نتوانست برای نمایندگی در سازمان ملل تأیید صلاحیت بگیرد، نتوانست برای هیچ‌چیز تأیید بگیرد، به من "التماس کرد" که سمتی به او بدهم که نیازی به تأیید سنا نداشته باشد. من هم این سمت را به او دادم، آن هم با وجود آنکه بسیاری می‌گفتند "قربان، این کار را نکنید".»

وی سپس به اظهارات بولتون درباره کره شمالی اشاره کرده است، که با تهدید به تکرار مدل لیبی در کره شمالی، مذاکرات شبه جزیره را برای مدتی متوقف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «او این سمت را گرفت و به اشتباه در تلویزیون از "مدل لیبی" صبحت کرد و کلی قضاوت‌های اشتباه دیگر داشت. رک بگویم که او اخراج شد، به این خاطر که اگر به حرف‌های او گوش داده بودم، ما تا الان در جنگ جهانی ششم بودیم. بعد هم می‌رود و کتاب زننده و غلطی می‌نویسد. [پر از اطلاعات] طبقه‌بندی‌شده امنیت ملی. چه کسی چنین کاری می‌کند؟»

این هفته روزنامه «نیویورک‌تایمز» که به بخشی از پیش‌نویس کتاب بولتون دست پیدا کرده، گزارش داد که مشاور سابق ترامپ در کتاب خود مدعی شده است که شخصا از رئیس‌جمهور آمریکا شنیده که کمک‌های مالی به اوکراین را با این هدف مسدود کرده که کی‌یف برای تحقیق در مورد هلدینگ «بوریسما» تحت فشار قرار گیرد. بوریسما شرکتی اوکراینی است که «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، عضو هیأت مدیره آن است. دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ با تلاش برای تحقیق در مورد این شرکت، قصد داشته بایدن را به فساد مالی متهم کرده و اعتبار او را خدشه‌دار کند.

در حالی که ترامپ و سران حزب جمهوری‌خواه در تلاش هستند تا روند محاکمه سنا علیه رئیس‌جمهور آمریکا را هرچه زودتر مختومه کرده و حکم برائت وی را صادر کنند، انتشار اطلاعات بولتون موجب شده تا درخواست برای احضار او جهت ادای شهادت در مورد پرونده اوکراین‌گیت بیش از پیش مطرح شده و حتی حمایت شماری از جمهوری‌خواهان را هم جلب کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان