arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

بلومبرگ: ضرر ۱.۵ میلیارد دلاری «کرونا» به بازارهای جهان

بلومبرگ از ضرر ۱.۵ میلیارد دلاری ارزش بورس‌های جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و بیشترین آسیب را متوجه بازار کالاها اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، بازار کالاها بیشترین ضرر را دیدند و ارزش دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ویروس کرونا بازارهای جهانی را متزلزل کرده است. این ویروس از تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) تا کنون، ۱.۵ تریلیون دلار از ارزش بورس‌های جهانی را از بین برده است.

به نوشته بلومبرگ، این اتفاق در حالی رخ داده که معاملات بورس چین و هنگ‌کنگ به دلیل تعطیلات سال نو، تعطیل است. در چنین شرایطی، این میزان ضرر رخدادی کم‌نظیر است.

با سقوط سهام خزانه‌داری و معالات بورس آمریکا، سقوط بورسی در بازار دارایی‌ها اپیدمی شده است. در این میان، بازار مواد خام بیشترین آسیب را دیده است. شاخص کالاهای خام بلومبرگ نشان می‌دهد که ارزش آن‌ها ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

در این شرایط، که سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه می‌گردند، ارزش‌ بازار دارایی‌های امن بالا رفته است. شاخص اوراق قرضه کل جهان در بلومبرگ نشان از افزایش ۱.۳ درصدی ارزش این اوراق دارد و شاخص دلار نیز ۱.۳ درصد تقویت شده است.

«پیتر کیسلر»، مدیر سبد دارایی در یک صندوق مدیریت دارایی می‌گوید: در زمان شیوع «سارس» در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ بازارهای دارایی ۱۰ درصد سقوط کردند. حالا نیز روندی مشابه آن مشهود است؛ چرا که تقریبا تمام دارایی‌ها در سطوح قیمتی بسیار گران معامله می‌شوند.

به گزارش شینهوآ، تا بامداد امروز چهارشنبه در مجموع ابتلای پنج هزار و ۹۷۴ به کرونا از ۳۱ استان سرزمین اصلی چین از جمله یک هزار و ۲۳۹ مورد وخیم و بحرانی به کمیته ملی بهداشت و سلامت چین اعلام شده است.

ویروس کرونا همچنین تا بامداد امروز چهارشنبه باعث مرگ ۱۳۲ تن شده است و ۱۰۳ مورد هم درمان شده اند در حال حاضر در مجموع ۹ هزار و ۲۳۹ تن به ابتلا به این بیماری مشکوک هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان