arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

بیانیه سفارت ایران در چین: هیچ کدام از ایرانیان مقیم چین به کرونا مبتلا نشده است/بعلت دوره پنهان این ویروس، ضروری ست هموطنانی که از چین به ایران مراجعت می کنند مراقبت های ویژه را به مدت دو هفته انجام دهند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه ای ضمن تشریح اقدامات و توصیه های انجام شده توسط سفارت در خصوص ویروس کرونا اعلام کرد تا کنون هیچ کدام از ایرانیان مقیم چین به ویروس کرونا مبتلا نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است هم اکنون ۸۰ هموطن ایرانی در شهر «ووهان» کانون شیوع ویروس کرونا حضور دارند که سفارت در تماس مستمر، پیگیر وضعیت و سلامت آنها است.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه اقدامات و پیگیری های متعددی در خصوص امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال انجام است آمده است: مشکلات ایرانیان مقیم این شهر از جمله درخواست خروج، مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است که برخی از این موارد انجام شده است اما حصول تمام درخواست ها نیازمند همکاری سایر نهادها نیز هست.

سفارت ایران در چین در ادامه این اطلاعیه آورده است: به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری طی فرایند جابجایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی شود با وجود آن سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه های مختلف جهت متقاضیان خروج از ووهان است.

بیانیه می افزاید: جهت مبارزه با شیوع این ویروس، تعطیلات عید بهاره چین تمدید شده است لذا به هموطنانی که قصد سفر به چین دارند توصیه می شود سفر خود را به تعویق بیاندازند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این بیانیه آورده است: اکثر دانشگاه های چین ترم جدید را با تاخیر آغاز خواهند کرد لذا دانشجویانی که هم اکنون در ایران هستند، پیش از عزیمت، از زمان شروع ترم جدید اطلاع حاصل کرده و جهت مراجعت به چین تعجیل نکنند.

در این بیانیه آمده است بعلت دوره پنهان این ویروس ضروری است هموطنان ارجمندی که از چین به ایران مراجعت می کنند مراقبت های ویژه به مدت دو هفته انجام داده و در صورت مشاهده علائم ابتلا با مراکز درمانی تماس حاصل نمایند.

بیانیه می افزاید: سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در چین بطور مستمر آخرین وضعیت شیوع ویروس در این کشور را رصد نموده و متناسب با آخرین وضعیت، در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان