arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸

اسرائیل درهای مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس را بست

نیروهای پلیس اسرائیل با حمله به مسجد الاقصی نمازگزاران را از آنجا بیرون کرده و همه درهای مسجد و دروازه های بخش قدیمی قدس را بستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس اسرائیل چهارشنبه همه درهای مسجد الاقصی و دروازه‌های بخش قدیمی قدس را بست و مانع از ورود و خروج شهروندان به آنجا شد.

یک مقام اداره اوقاف اسلامی فلسطین در گفت‌وگو خبرگزاری فلسطینی (معا) گفت: «نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی همچنین با حمله به صحن قبه الصخره دو جوان فلسطینی را پس از ضرب و شتم شدید بازداشت کردند».

نیروهای اشغالگر همچنان با حمله به نمازگزاران و حاضران در صحن های مسجد الاقصی آنها را با زور بیرون کردند.

تنها چند ساعت پس از رونمایی طرح موسوم به «معامله قرن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، امروز چهارشنبه ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست از سمت «باب المغاربه» به مسجدالأقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

این مقام اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی با تایید این خبر توضیح داد که ۶۱ شهرک‌نشین از جمله ۲۵ دانشجوی یهودی؛ صبح امروز به مسجد الاقصی یورش بردند و در صحن‌های مختلف آن پرسه زدند. علاوه بر آنها، ۴ افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در این یورشف شهرک‌نشینان را همراهی کردند.

رژیم صهیونیستی، ساعت هفت صبح امروز، باب المغاربه را به روی این شهرک‌نشینان باز کرد و با استقرار نیروهای پلیس خود در صحن‌های مختلف، اقدام به تامین امنیت این شهرک‌نشینان کرد.

چندی پیش، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس درباره احتمال انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی به دلیل تداوم تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: آنچه اخیرا در مسجد الاقصی اتفاق افتاد و تعرض به نمازگزاران، محافظان و خادمان مسجد الاقصی و اقدامات و رفتارهای تحریک آمیز و خطرناک علیه آنها اوضاع را به سمت انفجار پیش خواهد بود و مسئولیت کامل آن متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد ادامه می‌دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان