arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
پژوهشگران سنگاپوری دریافتند:

محدود کردن زمان تماشای نمایشگرها به سلامت روانی کودکان منجر می شود

یک مطالعه جدید از سوی پژوهشگران سنگاپوری نشان داد که کودکان نوپا و خردسالانی که بیش از سه ساعت در روز وقت خود را به تماشای یک صفحه نمایشگر اختصاص می دهند بیش از دیگر کودکان دچار مشکلات روانی می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مطالعه جدید از سوی پژوهشگران سنگاپوری نشان داد که کودکان نوپا و خردسالانی که بیش از سه ساعت در روز وقت خود را به تماشای یک صفحه نمایشگر اختصاص می دهند بیش از دیگر کودکان دچار مشکلات روانی می شوند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از کودکان پیش از رسیدن به سن مهد کودک در اثر استفاده بی اندازه از دستگاههای هوشمند دچار کم تحرکی و اضافه وزن می شوند اما به نظر می رسد این موضوع و تماشای مداوم نمایشگرهای هوشمند نتایج منفی دیگری مثل آسیب به سلامت روانی کودکان را به همراه خواهد آورد.

محققان دانشگاه ملی سنگاپور می گویند محدود کردن تماس کودکان نوپا و خردسالان با صفحه نمایشهای هوشمند ممکن است منجر به رفتارهای سالم تری در زندگی فردی و اجتماعی آنان شود.

یافته های منتشر شده توسط پژوهشگران سنگاپوری که در مجله Lancet Child & Adolescent Health ، منتشر شده است براساس نظارت بر زمان استفاده از صفحه نمایش توسط 500 کودک نوپا و کودک پیش دبستانی در سنگاپور ثبت شده است. داده هایی که فعالیت بدنی کودکان را کنترل می کردند نشان دادند که این موضوع تا چه حد بر  بی تحرک بودند و عادت های خواب کودکان موثر است.

به طور متوسط ​​، محققان دریافتند که کودکان در این مطالعه 2.5 ساعت در روز را به گوشی ها و تبلت های هوشمند خیره می شوند، گرچه بسیاری از کودکان نیز ساعاتی طولانی تر را صرف زل زدن به تلویزیون می کنند.  کودکانی که بیش از سه ساعت جلوی صفحه تلویزیون می گذرانند نه تنها اضافه وزن دارند، بلکه عصبی و پرخاشگر تر نیز هستند.

بوژی چن ، محقق دانشگاه ملی سنگاپور که همزمان نویسنده این مطالعه است ، در بیانیه ای گفت: "این تحقیقات ارتباطات موجود بین زمان نگاه کردن به صفحه نمایش و سلامت کودکان را تقویت می کند. در تحقیقات اخیر مشکلات رفتاری ، خواب ناکافی و چاقی با استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند مرتبط است."

سازمان بهداشت جهانی و انجمن کودکان و نوجوانان آمریکا توصیه می کنند که کودکان زیر هفت سال و کودکان نوپا فقط یک ساعت در روز حق مشاهده نمایشگرهای هوشمند را داشته باشند.

نظرات بینندگان