arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۰ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهداشت جهانی به دنبال گسترش «کُرونا» وضعیت اضطرای اعلام کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۰:۲۵

سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

برایان هوک: آمریکا معافیت همکاری‌های هسته‌ای با ایران را ۶۰ روز تمدید کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۲۳:۱۸

«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران امروز پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن معافیت‌ از تحریم‌ها برای ادامه همکاری‌های هسته‌ای با ایران را برای یک دوره ۶۰ روزه دیگر تمدید کرده است.

ویروس کرونا رکورد شیوع بیماری سارس در جهان را شکست
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۲۲:۲۳

به گزارش رویترز، آخرین اخبار و گزارشات حاکی از آن است که مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهانی روزانه افزایش می‌یابد و اکثر قریب به اتفاق بیماران در چین واقع شده‌اند و این ویروس توانسته تا کنون جان ۱۷۰ نفر را بگیرد و آمار مبتلایان آن هم اکنون بیشتر از ویروس سارس در میان سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ است.

مقام ارتش آمریکا: جراحت‌های نظامیان ما در حمله موشکی ایران رو به افزایش است
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۲۲:۲۲

مارک میلی با اشاره به آمارهای پیشتر اعلام‌شده درباره تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران گفت جای شگفتی نیست که دست‌کم ۵۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران ضربه مغزی شده‌اند. میلی گفت: «مهمات ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوندی به سمت آنها روانه می‌شد.

آمریکا «علی‌اکبر صالحی» را تحریم کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۹:۴۲

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «علی‌اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را در فهرست تحریم‌های موسوم به SDN (فهرست ویژه اشخاص و نهادهای مشخص‌شده) قرار داده است. 

«تمهید تجاری انسان‌دوستانه سوئیس» برای مقابله با تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۸:۴۱

«تمهید تجاری انسان دوستانه سوئیس» در اولین اقدام برای انتقال محموله‌ دارویی به ایران به ارزش ۲.۳ میلیون یورو در حال اجرایی شدن است.

AFCمحل میزبانی تیم‌های ایران در آسیا را اعلام کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۷:۴۶

پس از کشمکش فراوان، سایت AFC محل برگزاری مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که بر این اساس هر چهار تیم ایرانی می‌توانند در دور برگشت در ورزشگاه‌های خانگی خود میزبانی کنند.

موسوی: تلاش وزارت خارجه برای خارج کردن دانشجویان و شهروندان ایرانی از شهر «ووهان» چین
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۶:۳۲

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت دانشجویان و ایرانیان مقیم شهر «ووهان»چین (کانون انتشار ویروس کرونا ) گفت: اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان مقیم از این شهر بوده که راه کارهای مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است.

«خفاش» منشا ویروس کرونا اعلام شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۳:۴۸

موسسه ویروس شناسی ووهان کانون شیوع ویروس جدید کرونا به دنبال تجزیه و تحلیل ها های این ویروس اعلام کرد ترتیب ژن این ویروس ۹۶ درصد همانند ویروس خفاش است.

شجریان از بیمارستان مرخص شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۲:۳۵

محمدرضا شجریان پس از اینکه از دوشنبه شب در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز (پنجشنبه _۱۰ بهمن‌ماه) به منزل منتقل شد.

یافته جدید درباره کرونا: کودکان مبتلا نمی‌شوند
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۰:۳۰

یافته های جدید دانشنمدان نشان می‌دهد قربانیان کرونا تعداد محدود تری نسبت به بیماری های مشابه ویروسی دارند. کرونا تا به حال هیچ کودکی(تا 8 سال) را مبتلا نکرده است و کوچکترین فرد دچار به این بیماری 14 سال دارد. این بیماری مکانیزم نزدیکی به بیماری ابولا نشان می‌دهد و تا به حال راهی برای درمان قطعی آن معرفی نشده است. دانشمندان می‌گویند اگر بیماری حاد نداشته باشید ابتلا به این ویروس کشنده نیست.

استاندار کرمان: حادثه تشییع پیکر سردار سلیمانی در حال بررسی است
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۰:۲۹

استاندار کرمان گفت: از سوی وزارت کشور بررسی‌های لازم درباره موضوع حادثه تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان در دست انجام است و در این راستا نیز حتی وزیر اطلاعات برای بررسی بیشتر این موضوع در استان حضور یافتند و هر زمان گزارش این حادثه آماده شود حتما به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند، همچنین پیگیری‌های لازم برای قرار گرفتن نام این جان‌باختگان در لیست شهدا را به صورت جدی دنبال می کنیم.

ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواهند ایستادن در برابر ایران را برایم سخت‌تر کنند
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۰۹:۰۸

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر از طرح کاهش اختیارات جنگی خود که در مجلس نمایندگان تصویب شده و برای بررسی به سنا ارسال شده انتقاد کرد و گفت که دموکرات‌ها از این طریق می‌خواهند ایستادن وی در برابر کشورهایی نظیر ایران را سخت‌تر کنند.

تلفات کرونا درچین به ۱۷۰ تن رسید
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۰۸:۲۹

منابع چینی اعلام کردند، شمار افرادی که تاکنون در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، به ۱۷۰ تن رسیده است. تا این لحظه هفت هزار و ۷۱۱ تن نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد. تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۰۸:۲۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان