arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

چین بازی‌های داخلی فوتبال را به خاطر کرونا تعلیق کرد

فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد که همه مسابقات فوتبال در این کشور به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به تعویق می‌افتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، فدراسیون فوتبال چین روز پنجشنبه اعلام کرد که همه مسابقات فوتبال در این کشور را در همه سطوح و انواع برای پیشگیری از شیوع سریع ویروس کرونا به تعویق انداخته است.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار افرادی که تاکنون در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، به ۱۷۰ تن رسیده است و تا این لحظه هفت هزار و ۷۱۱ تن نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بیشتر مبتلایان به کرونا در شهر ووهان و استان هوبی، کانون شیوع این ویروس هستند.

اعلام تازه فدراسیون فوتبال چین اولین نتیجه فوتبالی این ویروس نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز پیشتر پس از مشورت با فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد که در اقدامی محتاطانه دیدارهای مرحله گروهی نمایندگان چینی حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در هفته های اول، دوم و سوم خارج از چین و در زمین رقبای این تیم‌ها برگزار خواهد شد.

همچنین فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از تغییر محل برگزاری دیدارهای مرحله نهایی انتخابی المپیک فوتبال زنان در گروه دوم از چین به سیدنی استرالیا خبر داد.

ویروس کرونا اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است، دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، آنان از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده‌اند.

نظرات بینندگان