arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

فرماندار: زلزله به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی اشنویه خسارت وارد کرد

سرپرست فرمانداری اشنویه گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خسارت‌های جزیی وارد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون چند پس لرزه نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته است افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در برنداشته است.

وی افزود: به محض احساس زمین‌لرزه در این شهرستان، تیم مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

وی اضافه کرد: درپی وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر به مناطق حاشیه شهر و روستاهایی که دارای بافت فرسوده بودند اعزام شده و واحدهای مسکونی این مناطق را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند.

وی افزود: شهروندانی که واحدهای مسکونی آنها براثر این زمین لرزه دچار خسارت شده است می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان مراجعه و از مزایای خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

«مام‌عزیزی»، از مالکان واحدهای فرسوده مناطق روستایی این شهرستان خواست با بهره‌گیری از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و سایر بخش‌های مربوطه نسبت به مقاومت سازی واحدهای خود اقدام کنند.

ساعت ۲۱:۳۷ شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگ ۴.۹ درجه ریشتر شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی را لرزاند؛ به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۷.۲۶ عرض شمالی و ۴۵.۰۸ طول شرقی ثبت شده است که در حدود ۳۱ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد.

این زمین لرزه در ارومیه و تبریز نیز احساس شد، پس لرزه نیز در نیمه شب اشنویه را لرزاند که مرکز زلزله نگاری کشور زلزله ۳.۴ ریشتری در ساعت ۳:۴۰ نیمه شب در اشنویه را ثبت کرده است.

شهرستان اشنویه در ۵۰ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی و در جوار مرزهای عراق و ترکیه واقع شده است.

نظرات بینندگان