arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

کیهان: تهران ديروز آرام بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان نوشت:

گروههاي ضدانقلاب و فتنه گر كه از يك ماه گذشته تبليغات وسيعي را براي راه انداختن يك آشوب خياباني در 25 بهمن ماه در تهران تدارك ديده بودند با بي اعتنايي مردم مواجه شدند.

از يك ماه پيش گروههاي فتنه گر در لندن و واشنگتن همراه با رسانه هاي سايبري و تلويزيونهاي ماهواره اي پروژه اي چند مرحله اي را براي ايجاد اغتشاش در آستانه انتخابات كليد زدند كه بايد دو مرحله آن در 24 و 25 بهمن در دانشگاهها و خيابانهاي تهران آغاز مي شد، اما بي اعتنايي مردم به اين درخواست گروههاي فتنه گر باعث شد كه يا در مقابل اين موضوع كه بارها وعده آن را داده بودند سكوت كنند و يا به برجسته سازي موضوعات انحرافي بپردازند.

پايگاه اطلاع رساني بي بي سي اين خبر را به عنوان تيتر يك خود انتخاب كرد؛ «اسرائيل: ايران در انفجارهاي بانكوك دست داشت». راديو فردا هم در حالي كه از روزهاي گذشته اطلاعيه درخواست تجمع را بر روي وبگاه خود گذاشته بود به آرامي از كنار اين موضوع گذشت و در تيتر اول خود نوشت: بمب گذار ايراني چهار نفر را در بانكوك زخمي كرد.

پيش از اين راديو فردا در اطلاعيه خود براي برگزاري تجمع چنين نوشته بود؛ «شوراي هماهنگي راه سبز اميد، در سالگرد راهپيمايي 25 بهمن 89، و با گذشت يكسال از حصر خانگي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، از مردم خواسته است روز 25 بهمن امسال در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ در يك پياده روي سكوت شركت كنند.»

راديو فردا در ادامه نوشته است: در يكسالي كه از حبس خانگي اين چهره هاي شاخص اعتراض ها در ايران مي گذرد، تنها برخي از اعضاي خانواده هاي آنها به صورت محدود توانسته اند با آنان ديدار داشته باشند.

در همين حال در روزهاي اخير، همزمان با اعلام فراخوان شوراي هماهنگي راه سبز اميد، شماري از نيروهاي سياسي و فعالان مدني در داخل و خارج از كشور خواهان آزادي اين دو رهبر مخالفان شده اند.

رسانه هاي ضدانقلاب كه گويا از قبل نيز آمادگي اين وضعيت و آرامش در ايران را داشتند، در اخبار جسته و گريخته خود به شكل مضحكي سعي كردند شلوغي عادي و هميشگي پايتخت و ترافيك سنگين آن را در ساعات شامگاهي به فراخوان خود نسبت دهند.

«بي بي سي» در اين زمينه شمار افراد تجمع كننده را كمتر از 25 بهمن سال پيش خواند و البته به اين سؤال پاسخ نداد كه اساساً از كدام تجمع سخن مي گويد!

اوضاع براي آنهايي كه در خارج نشسته و چشم به فضاي مجازي دوخته بودند چنان نااميد كننده بود كه اغلب مجبور شدند در لابه لاي اخبار و گزارش هاي خود تأكيد كنند كه حتي همين چند خط خبر آبكي را نيز نمي توانند رسماً تأييد كنند.

گفتني است عناصر ضدانقلاب از مدت ها قبل حتي با تماس تلفني از خارج، از مردم خواسته بودند در روز 25 بهمن براي اعتراض به نظام جمهوري اسلامي به خيابان آمده و دست به تظاهرات بزنند.
نظرات بینندگان