arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
پس از سه هفته وقفه

عراق: عملیات مشترک با آمریکا علیه داعش را از سر می گیریم

دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که بعد از سه هفته وقفه، عملیات نظامی مشترک خود را با نیروهای ائتلاف آمریکا برای مقابله با داعش از سرمی‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عملیات مشترک نظامی عراق و نیروهای ائتلاف آمریکا از پنجم ژانویه امسال و به دنبال شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در بغداد قطع شد.

به گزارش رویترز، در بیانیه دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، دلیل ازسرگیری عملیات مشترک نظامی، ادامه تهدیدهای داعش عنوان و تصریح شده است که بغداد همچنان برای تحقق اهداف خود در مقابله با داعش تاکید دارد.

این بیانیه گفته که عراق قصد دارد در زمان باقیمانده از حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این کشور، روابط نظامی ‌خود را با ایالات متحده آمریکا سر و سامان دهد.

بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، فرمانده حشدالشعبی و همراهانشان در بغداد، مقامات عراقی واکنش نشان دادند. مجلس عراق نیز در مصوبه‌ای خواستار اخراج نیروهای نظامی‌ خارجی از این کشور شد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق خواستار آن شده بود که نیروهای آمریکایی هر چه سریع‌تر خاک عراق را ترک کنند.

عبدالمهدی که ماه دسامبر ۲۰۱۹ پس از دو ماه اعتراضات وسیع مردم عراق علیه دولت خود، از این سمت کنار کشید، فعلاً در مقام سرپرست دولت حضور دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان