arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، جمعه ۱۱ بهمن ۱۲۷۴: یقین نایب‌السلطنه آرزوی تاج به سر گذاشتن را دارد

 نایب‌السلطنه از قراری که بعضی مطاربه زنانه که دیشب آن‌جا بودند و به حضرات نقل کرده بودند، رسمی دارند شب‌ها که مجلس عیشی فراهم می‌شود تمام اجزای‌شان و جمعی از مطاربه زنانه شهر در خدمت‌شان حاضر می‌شوند... یقین آرزوی تاج به سر گذاشتن را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یقین نایب‌السلطنه آرزوی تاج به سر گذاشتن را دارد

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

احتساب‌الملک در سرآسیاب، حوالی قصر، مرا به ناهار دعوت کرده است. از غریبه جز منوچهرمیرزا کس دیگر نبود. باقی ادیب‌الملک و سایرین بودند. ناهار مفصلی فرنگی بسیار پاکیزه‌ای به ما داد. هوا این‌قدر سرد بود امروز که ظهری در سایه میزان‌الحراره یازده درجه زیر صفر بود. من کمتر چنین سرما دیده بودم. معهذا خوش گذشت. میرزا آقای سنتورزن و کشور آوزه‌خوان هم آن‌جا بودند... عصر مراجعت به خانه شد. تفصیلی آن‌جا شنیدم که می‌نگارم: اولا حضرت والا نایب‌السلطنه [کامران میرزا پسر ناصرالدین شاه] از قراری که بعضی مطاربه زنانه که دیشب آن‌جا بودند و به حضرات نقل کرده بودند، رسمی دارند شب‌ها که مجلس عیشی فراهم می‌شود تمام اجزای‌شان و جمعی از مطاربه زنانه شهر در خدمت‌شان حاضر می‌شوند. آقا بالاخان سردار افخم هم حاضر است. حضرت والا جیقه۱ بسیار بزرگی باروطبل (؟) به سر می‌زنند و در روی صندلی جلوس می‌فرمایند و شاهانه شرب می‌کنند. یقین آرزوی تاج به سر گذاشتن را دارد. من این حرف را دروغ می‌دانم.

پی‌نوشت:

جیقه: جیغه، جقه، جغه (فرهنگ معین)

نظرات بینندگان