arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

ضریب نفوذ اینترنت در استان‌های کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران در خصوص ضریب نفوذ اینترنت (تعداد کاربر به ازای هر 100 نفر) در استان‌های کشور، استان تهران با ضریب نفوذ 23.1 دارای بیشترین کاربر و استان سیستان و بلوچستان با ضریب نفوذ 10.5 دارای کمترین کاربر اینترنت در سطح کشور می‌باشند.

به گزارش سیتنا، بر اساس ضریب نفوذ کاربران اینترنت به تفکیک استان در سال 1389، استان‌های تهران، مازندران، اصفهان، سمنان، فارس و خراسان جنوبی به ترتیب دارای بیشترین کاربر اینترنت و استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و کردستان به ترتیب دارای کمترین تعداد کاربر اینترنت در سطح کشور می‌باشند.

مرکز آمار ایران آمارگیری از کاربران اینترنت را بر اساس طرح آمارگیری از کاربران اینترنت برای اولین‌بار در دی ماه سال ۱۳۸۷ و سپس در سال ۱۳۸۹ انجام داد. هدف اصلی این طرح برآورد ضریب نفوذ اینترنت در کشور بود که یکی از شاخص‌های مهم در حوزه‌ی فناوری اطلاعات کشورهاست.
در این طرح منظور از استفاده‌کننده از اینترنت فردی است که در ۱۲ ماه منتهی به زمان آمارگیری (دی‌ماه ۱۳۸۹) حداقل یک بار در داخل کشور به اینترنت وصل شده است.
نظرات بینندگان