arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۲ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طائب: اعلام آمادگی مذاکره در قالب برجام حرفی اشتباه نیست
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۲۳:۵۳

فرمانده قرارگاه عمار گفت: ما نباید با خروج از برجام خود را بدعهد نشان دهیم و چون ماشه را هم به دست غربی‌ها داده ایم، بنابراین اگر آمریکا به برجام بازگردد ما نمی‌توانیم از مذاکره با غربی‌ها جلوگیری کنیم و اگر ظریف منظورش این بوده، حرف نادرستی نیست.

کولبر سقزی بر اثر سرما جان باخت
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۲۳:۱۲

فرماندار ویژه سقز گفت: یکی از کولبران (گروه سوم) که امروز در کولاک شدید برف ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو گرفتار شده بود، به علت سرما جان خود را از دست داد.

شورای نگهبان اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده تهران را اعلام کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۲۱:۴۲

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: شورای نگهبان اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان را عصر امروز (شنبه) اعلام کرد.

سلحشوری: با قرار التزام آزاد شدم، نه کفالت
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۲۰:۲۶

پروانه سلحشوری گفت: هفته گذشته احضاریه دادگاه به صورت شبانه به بنده ابلاغ شد که کاملا برخلاف تبصره ۱ ماده ۹ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی (اظهارنظر نماینده در تمام امور کشور آزاد است) بود.

واکنش برادرِ محمود صادقی به اظهارات او درباره نرخ‌ ۴ میلیاردی تأیید صلاحیت‌ در انتخابات مجلس: برادرم گفت «واسطه‌ها» این نرخ را داده‌اند / او مشخصا درباره اعضای شورای نگهبان صحبت نکرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۹:۲۶

برادرم «محمود صادقی در توئیت خود گفته است که واسطه‌ها در انتخابات امسال نرخ تایید صلاحیت‌ها را تا ۴ میلیارد تومان افزایش داده‌اند» اگر دیگران از این توئیت برداشت‌های متفاوتی داشته و تفسیر‌های گوناگونی مطرح شده موضوع دیگری است، اما اصل مطلب همان است که به آن اشاره کردم و در حساب توئیتر او موجود است.

سازمان هواپیمایی: پروازهای چین برای بازگرداندن مسافران ایرانی است
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۹:۰۹

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه بلیت فروشی در مسیرهای چین نداریم، گفت: پروازها به چین برای بازگرداندن مسافران ایرانی مانده در این کشور انجام می‌شود.

روسیه برای مقابله با ویروس کرونا سه دارو معرفی کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۸:۰۱

وزارت بهداشت روسیه با همکاری سازمان رفاه و حمایت از مصرف‌کنندگان این کشور راهنمایی را فراهم کرده‌ است که در آن شیوه‌های پیشگیری،‌ تشخیص و مداوای عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جدید آمده است.

سردار دهقان: اگر کنار کشوری می‌ایستیم برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۶:۵۳

مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: محور مقاومت و اقدامات سردار سلیمانی نشان داد که اگر ما در کنار کشوری می‌ایستیم برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم، بلکه به دنبال ایجاد صلح، آرامش و امنیت برای آن کشور هستیم.

۲۳ کولبر در ارتفاعات «سرشیو سقز» در کردستان مفقود شدند
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۶:۵۰

ظهر امروز منابع محلی خبر از مفقود شدن تعدادی کولبر در ارتفاعات سرشیو سقز در استان کردستان دادند که روابط عمومی هلال احمر کردستان در گفت و گو با کُردپرس، این خبر را تایید کرد و تعداد مفقود شدگان را 23 نفر اعلام کرد.

ایران و اوکراین به صورت مشترک، در حال بررسی جعبه سیاه هستند
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۱:۳۰

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: سانحه هوایی پرواز ٧٥٢اوکراین، بر اساس استانداردهای ایکائو در حال بررسی در ایران است. وی با بیان اینکه کمیته بررسی سانحه هوایی درحال انجام کار است، گفت: مراحل بررسی گوناگون است، بررسی جعبه سیاه یکی از مراحل کار است و ایران و اوکراین به صورت مشترک کار بررسی را بر اساس مقررات ایکائو ادامه می‌دهند. وزیر راه خبر داد که بررسی سانحه هوایی در حال پیشرفت است.

مورد مشکوکی از کرونا در تهران گزارش نشده
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۷

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد بیماری مربوط به کرونا به این مرکز اعلام نشده است، گفت: آمبولانس‌های اورژانس تهران برای مقابله با این بیماری مجهز شده است.

شمار قربانیان کرونا در چین به ۲۵۹ نفر رسید
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۵

دولت چین در تازه‌ترین آمار از تلفات کرونا، اعلام کرد؛ تاکنون ۲۵۹ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. تنها در روز جمعه ۴۵ نفر به شمار قربانیان اضافه شده است.

دولت چین از شیوع کرونا خبر داشت اما نگفت
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۵

دولت چین از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ از شیوع ویروس کرونا اطلاع داشته است. مدرکی از دپارتمان پلیس محلی چین، این موضوع را تایید می‌کند. دکتر «کومار» متخصصی در دانشگاهی در بریتانیا می‌گوید این افراد حدود یک ماه پیش، درمورد این ویروس کشنده هشدار داده بودند و در نهایت به اتهام «شایعه پراکنی» بازداشت شده‌اند. این در حالی است که مقامات حوزه درمان، وضعیت گسترش ویروس کرونا را اورژانسی اعلام کرده‌اند.

حادثه برای هواپیمای کرمانشاه - تهران
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۴

مدیر کل فرودگاه شهید اشرافی اصفهانی کرمانشاه گفت: پرواز صبح امروز تهران به کرمانشاه ایران ایر در فرودگاه کرمانشاه به علت بارش برف و کاهش دید دچار حادثه شد. مجتبی بیاتی گفت: یک فروند ایرباس 319 شرکت هواپیمایی ایران ایرکه تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت 6 صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه کمی منحرف شد، ولی از باند خارج نشد.

رهبر شاخه شبه جزیره عربستان «القاعده» کشته شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۳

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند؛ «قاسم الریمی» رهبر شاخه شبه جزیره عربستان القاعده در حمله هوایی آمریکا در یمن کشته شده است. قاسم الریمی از سال ۲۰۱۵ پس از مرگ ناصر الوحیشی رهبر پیشین القاعده در شبه جزیره عربستان سرکردگی این گروه را بر عهده گرفت. ناصر الوحیشی ژوئن (خرداد) ۲۰۱۵ در حمله پهپادهای آمریکایی در یمن کشته شده بود. در ژانویه سال ۲۰۰۹ با شاخه القاعده در عربستان سعودی، شاخه شبه جزیره عربی را تشکیل داد.

کرونا واکسن و دارو ندارد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۱

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا تاکنون هیچ واکسن و دارویی ندارد بنابراین مهمترین اقدام در برابر این بیماری پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی است.

تهران هم بعدازظهر برفی می شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۳۱

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز (۱۲ بهمن ماه) در استان‌های نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و البرز غربی و مرکزی، بارش برف و باران همراه با ورزش باد را داریم که شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه و کردستان خواهد بود. «کبری رفیعی» ادامه داد: تهران هم امروز نیمه ابری است که از ساعت‌های بعدازظهر به تدریج بارش‌ها به شکل باران و برف آغاز خواهد شد و گاهی هم وزش باد در این منطقه خواهیم داشت.

انگلیس رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۲۸

انگلیس مطابق با رأی مردم این کشور در همه‌پرسی چهار سال پیش، رسماً به ۴۷ سال عضویت در اتحادیه اروپا پایان داد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پیامی به مناسبت این رویداد تاریخی، وعده آغاز فصل جدیدی را داده و به "طلوع دورانی تازه" خوش‌آمد گفت. پرچم انگلستان در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا از مقر اتحادیه و تعدادی دیگری از ساختمان‌های متعلق به این نهاد در بروکسل برداشته شد. بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، مقام‌های اتحادیه اروپا پرچم این اتحادیه را جایگزین پرچم انگلیس کرده‌اند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۸:۳۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان