arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

سازمان ملل: انصارالله یمن در سال ۲۰۱۹ به سلاح‌های جدید دست یافته

کارشناسان سازمان ملل ادعا کردند، انصارالله یمن علاوه بر تسلیحاتی که از ابتدا در اختیار داشته در سال ۲۰۱۹ به سلاح‌های جدیدی دست یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناسان سازمان ملل ادعا کردند، انصارالله یمن علاوه بر تسلیحاتی که از ابتدا در اختیار داشته در سال ۲۰۱۹ به سلاح‌های جدیدی دست یافته است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، کارشناسان سازمان ملل مکلف به نظارت بر تحریم تسلیحاتی که از سال ۲۰۱۵ بر یمن تحمیل شده است، گزارشی را به شورای امنیت ارائه داده‌اند که می‌گویند، نتیجه تحقیقات یکساله آنهاست.

در این گزارش که انتظار می‌رود به زودی منتشر شود آمده است: حوثی‌ها علاوه بر تسلیحاتی که تاکنون در اختیار داشته‌اند، از نوع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین از نوع "دلتا" و نمونه جدیدی از موشک‌های زمینی "کروز" استفاده می‌کنند.

طبق ادعای این گزارش، طی یک سال گذشته دو روند پدید آمده که ممکن است تحریم را نقض کنند؛ روند اول شامل انتقال قطعات یدکی موجود در کشورهای صنعتی مانند موتورهای هواپیماهای بدون سرنشین است که از طریق گروهی از واسطه‌ها به انصارالله تحویل داده می‌شوند.

محققان سازمان ملل همچنین مدعی‌اند، روند دوم شامل تداوم تحویل بمب‌ها، موشک‌های ضد تانک و سیستم‌های پیشرفته‌تر موشک‌های کروز می‌شود. اینگونه به نظر می‌رسد که این قطعات نظامی و غیرنظامی از طریق مناطق تحت کنترل دولت مستعفی یمن و مسیری که از عمان و ساحل جنوبی یمن عبور می‌کند به صنعا رسیده‌اند.

محققان سازمان ملل ادعا می‌کنند، اگرچه انصارالله مسؤولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ بر عهده گرفت اما "بعید" به نظر می‌رسد که این گروه مسؤول این حملات باشد.

در ادامه گزارش کارشناسان سازمان ملل مکلف به نظارت بر تحریم تسلیحاتی یمن آمده است: نقض قانون انسانی بین‌المللی و حقوق بشر از سوی تمامی طرف‌های یمنی به شکل گسترده‌ای ادامه دارد و هیچ مجازاتی در قبال آن در نظر گرفته نمی‌شود. دستگیری‌ها، بازداشت‌ها، ناپدید شدن‌های اجباری و شکنجه زندانیان از سوی دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات همچنان ادامه دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان