arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

آغاز نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره «معامله قرن»

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو، به منظور بررسی پیامدهای رونمایی از طرح «معامله قرن» آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آغاز نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره «معامله قرن»نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه به منظور بررسی طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن»، امروز شنبه (اول فوریه) آغاز شد.

 این نشست به درخواست ریاست تشکیلات خودگردان و به ریاست وزیر خارجه عراق، برگزار می شود.

«محمد علی الحکیم»: باید از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس حمایت کنیم

«محمد علی الحکیم» در آغاز این نشست گفت: ما امروز برای یک نشست فوق‌العاده از نظر موضوع و زمان و شرایط کنونی گرد هم آمده‌این و در شرایط بسیار حساسی پس از رونمایی از معامله قرن که مبتنی بر توافق و هماهنگی با یک طرف بوده، قرار داریم. ما خواستار حمایت از حق ملت فلسطین برای تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس هستیم.

وی افزود: آنچه که معامله قرن خوانده می‌شود، به دنبال تحمیل سیاست «واقعیت موجود» است.

حکیم سپس از همه اعضای اتحادیه عرب خواست تا از فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشتشان حمایت کنند.

«محمود عباس»: دیگر آمریکایی‌ها را باور نداریم

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست درباره درخواستش برای تشکیل نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب گفت: ما خواستار برگزاری این نشست شدیم تا شما از موضع ما درقبال این طرح آمریکایی اطلاع یابید.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو هیچ اعتقادی به صلح ندارد. در دوره وی، شاهد هیچ پیشرفتی در روند صلح نبودیم. دیدارهای چهارگانه ما با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هیچ نتیجه‌ای نداشت. ما می‌خواهیم کشور خود را برپا کنیم و ملت ما در امنیت و استقلال زندگی کنند. ترامپ پیشتر به من گفته بود که معتقد است ما می‌توانیم کشوری بدون سلاح زندگی کنیم.

عباس تصریح کرد: پس از دیدارهای ما با ترامپ، ناگهان کمک‌ها قطع شد و قدس پایتخت اسرائیل اعلام شد. ترامپ سند معامله قرن را برای من فرستاد تا مطالعه کنم ومن رد کردم و از تماسهای او نیز پرهیز کردم. من دریافت این طرح و تماس‌های ترامپ را رد کردم زیرا می‌دانستم او [مدعی خواهد شد] که در این رونمایی با ما نیز رایزنی کرده است. لذا می‌گویم که میان ما و دولت ترامپ هیچ تماسی برقرار نشده است زیرا ما دیگر آنها را باور نداریم.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان