arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

سازمان هواپیمایی: پروازهای چین برای بازگرداندن مسافران ایرانی است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه بلیت فروشی در مسیرهای چین نداریم، گفت: پروازها به چین برای بازگرداندن مسافران ایرانی مانده در این کشور انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«رضا جعفرزاده» عصر شنبه در خصوص چرایی انجام دو پرواز از شهرهای چین به سمت ایران با وجود تعلیق پروازها گفت: پروازهای رفت و برگشت به چین تعلیق شده است یعنی خرید و فروش بلیت انجام نمی‌شود و اگر شاهد انجام پروازی هستید به خاطر بازگرداندن ایرانی‌هایی است که در چین مانده و قصد بازگشت به کشور را دارند.

وی گفت: اگر تصور کسی از تعلیق پروازها به چین این است که هیچ پروازی انجام نمی‌شود، تصور غلطی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در این باره توضیح داد: در جلسه تصمیم‌گیری برای تعلیق پروازهای چین یکی از محورهای مورد تاکید بازگرداندن ایرانی‌هایی است که در چین بودند.

وی افزود: امروز هم اعلام شد که تمهیدات لازم برای بازگرداندن ایرانی‌هایی که در چین مانده‌اند دیده می‌شود. آیا می‌توان بدون انجام پرواز ایرانی‌های ساکن چین را بازگرداند؟

جعفرزاده گفت: بر این اساس با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این پروازها برای بازگرداندن ایرانی‌های مانده در چین انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: تلاش داریم در حداقل زمان ممکن افرادی که می‌خواهند از پکن یا سایر شهرهای چین به کشور بازگردند را انتقال دهیم.

وی تاکید کرد که هیچ شرکت هواپیمایی بلیت برای جابجایی مسافر به مقصد شهرهای چین نمی‌فروشد و هر پروازی که از این پس انجام می‌شود فقط برای بازگرداندن ایرانی‌هایی است که می‌خواهند از چین بازگردند.

امروز دو پرواز از شهرهای شانگهای و گووانگ جو به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) توسط شرکت هوایی ماهان انجام شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان