arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱٣ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لیست ۶۰ نفره جبهه پایداری برای انتخابات مجلس اعلام شد؛ از آقاتهرانی تا نبویان و یامین پور
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۳

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای ۶۰ نفر از نامزد‌های خود را برای رسیدن به لیست نهایی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو بررسی‌ها، مصاحبه‌ها و گفتگو‌های صورت گرفته در این مرحله از یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، بدینوسیله تعداد ۶۰ نفر از نامزد‌های اصلح توسط جبهه پایداری انقلاب اسلامی معرفی می‌شوند که در مراحل بعدی تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها به عنوان نامزد نهایی به مردم شریف اعلام خواهد شد؛ همچنین از طرف جبهه پایداری شاخص‌های نامزد اصلح، مطابق مدل وحدت ۴ مرحله‌ای که پیش از این به طور مبسوط شرح داده شده و به مسئولین محترم شورای ائتلاف نیز ارائه شده است؛ برای مذاکره با ایشان جهت حداکثری کردن افراد مشترک یا رسیدن به لیست واحد ادامه خواهد داشت.

رشته توئیت های انتقادی ظریف در واکنش به بی عملی اروپایی ها در پایبندی به برجام
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۲۳:۲۹

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در رشته توئیت هایی به بی عملی اروپایی ها در پایبندی به برجام واکنش شدید نشان داد و ادعاهای آن ها را به چالش کشید.

پیامک واجدان شرایط طرح ملی مسکن فردا ارسال می‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۲۲:۲۹

پیامک واجدین شرایط طرح ملی مسکن از فردا به متقاضیان ارسال خواهد شد و متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به ترتیب حروف الفبا می‌توانند تشکیل پرونده بدهند.

تصمیم‌های هیات دولت برای مقابله با کرونا: پروازهای مستقیم از مبدأ چین و به مقصد چین متوقف شود/کلیه مسافران ورودی از مبدأ چین در بدو ورود به کشور قرنطینه شوند
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۲۲:۱۱

معاون اول رئیس ‌جمهوری در جلسه امروز هیئت وزیران که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تقدیر از دولت چین بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن، بر اهمیت حفظ سلامت و بهداشت شهروندان ایران تأکید کرد.

آذرمنصوری: ارائه نکردن لیست، راهبرد فعلی اصلاح‌طلبان است
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۲۰:۴۱

دبیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه راهبرد ما فعلا عدم ارائه لیست است، تاکید کرد: چنانچه در حوزه‌های انتخابیه چهره شاخص اصلاح‌طلب داشته باشیم آنرا اعلام می‌کنیم در غیراینصورت داوطلبی را معرفی نمی‌کنیم.

ممانعت عربستان از شرکت ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۹:۲۸

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت عربستان از مشارکت هیأت ایران در نشست بررسی طرح معامله قرن در مقر سازمان همکاری اسلامی در جده جلوگیری کرد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران: ۲۸۳ نفر به آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده استان تهران اضافه شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۸:۳۱

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در آخرین بررسی شورای نگهبان به اعتراضات داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۲۸۳ نفر در ۶ حوزه انتخابیه این استان تایید شده است و احتمال افزایش این آمار نیز تا آخر امروز وجود دارد.

تیم خبری «العالم» و «الکوثر» در حلب هدف قرار گرفتند
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۸:۳۱

فیلمبرداران شبکه‌های العالم و الکوثر هنگام پوشش پیشروی‌های ارتش سوریه در جنوب غرب حلب، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

اتحادیه اروپا: سفر بورل به تهران فرصتی برای ارسال پیام تعهد جدی اروپا بر حفظ برجام است
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۷:۴۲

اتحادیه اروپا با اعلام سفر جوزپ بورل به تهران تصریح کرد که او در دیدار با مقامات ایرانی درباره تحولات منطقه، روابط دوجانبه و همچنین حفظ برجام رایزنی خواهد کرد.

احتمال زنده بودن کولبران سقزی گرفتار در کولاک
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۶:۵۵

رییس هلال احمر شهرستان سقز در رابطه با وضعیت نامشخص دو کولبر گرفتار شده در برف و کولاک روستای میشیاو سقز گفت: تماس‌هایی با فرمانداری سقز برقرار شده که حاکی از زنده بودن دو کولبر مفقود شده است. فاضل منیعی گفت: شنیده ها حاکی از آن است که یکی از کولبران، همراه خود را به دلیل آسیب دیدگی پا، بر دوش خود حمل کرده و خود را به یک روستا در آن حوالی رسانده اند. روز شنبه دوازدهم بهمن ماه ۲۳نفر از اهالی سقز در ارتفاعات برفگیر سرشیو ناپدید شدند. ۲۰ نفر از مفقودین در وضعیت صحیح و سالم پیدا شدند اما یک نفر از مفقودین گرفتار در برف و کولاک ارتفاعات برفگیر سرشیو بر اثر سرمازدگی شدید فوت کرد.

پینهاد جایگزینی "ایرانت" به جای اینترنت
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۶:۴۰

جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به قطع برخی دامنه‌های دات کام متعلق به وب سایت‌های ایرانی در پی محدودیت‌های وضع شده از سوی آمریکا، گفت: پروژه «ایرانت» را در سطح ملی جایگزین کنیم.

یک مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در اصفهان شناسایی شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۶:۱۹

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی اصفهان از شناسایی و بستری کردن یک مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان فارابی این شهر خبر داد.

پایداری: می‌توان لیست مستقل ارائه داد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۳:۳۰

آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه بین اصولگرایان افتراق وجود دارد گفت: ارائه لیست‌های مختلف، وحدت را نفی نمی‌کند و می‌توان لیست مستقل ارائه داد. او همچنین گفت که پس از پایان مدت گرین کارتم دیگر اقدامی برای اخذ مجدد گرین کارت انجام ندادم.

مصباح یزدی: انتظار تخریب‌ جبهه پایداری از سوی دوستان را نداشتیم
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۳:۲۹

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه انتظار تخریب‌ جبهه پایداری از سوی دوستان را نداشتیم گفت: عده ای وقتی پای منافع وسط می‌آید، کم می‌آورند. او همچنین گفت: می‌گویند مگر شما بدتان می‌آید که یک وقت فلان گروه در انتخابات ببازد و شما برنده بشوید؟ اینکه در انتخابات دنبال تاکتیک برویم، یعنی سیاست منهای دین دیگر هم شوخی نکنیم که «ما اهل گفتمان هستیم».

بازگشت ایرانی های مقیم چین به کشور با ۳ پرواز
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۱:۵۲

سخنگوی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این گفته که در ۳ پرواز صبح امروز از مبادی مختلف کشور چین به فرودگاه امام، حداقل از ۶۰۰ صندلی پروازی استفاده شده است و آیا این تعداد مسافر از کشور چین وارد فرودگاه امام از چین شده‌اند؟ گفت: اگر شاهد انجام پرواز‌ها از کشور چین هستید، این برای بازگرداندن ایرانی‌های مقام چین است. وی اظهار کرد: مسافرانی که صبح امروز به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شده‌اند همان مسافران ایرانی هستند؛ ممکن است از همه صندلی‌های هواپیما استفاده نشده باشد، زیرا پرواز‌ها فقط برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام شده است.

استاندار تهران: تعداد کشته شده‌های حوادث آبان ماه تهران را در نشست خبری بعد اعلام ‌می‌کنم
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۵۴

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که چرا کسی زیر بار مسئولیت اعلام تعداد کشته شده‌های آبان نمی‌رود، حتی شما به عنوان استاندار از اعلام تعداد افراد کشته شده امتناع می‌کنید، بیان کرد: قرار نیست که ما آن را اعلام کنیم بلکه قرار بوده دستگاهی که متولی این کار است آن را اعلام کند. استاندار تهران گفت: می‌توانم در جلسه آینده تعداد دقیق کشته شده‌های آبانماه استان تهران را استعلام کرده و اعلام کنم.

سید حسن خمینی: با مصلحت اندیشی کودکانه نمی‌شود آرمان‌های بزرگ انقلاب را تحلیل و تضعیف کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۴۱

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدیدمیثاق هیات دولت با آرمان های امام و انقلاب گفت: سخنان کامل و جامع ریاست محترم جمهور فرصتی را باقی نمی گذارد تا من بخواهم حاشیه ای بر آن اضافه کنم. تنها به این نکته اشاره می کنم که انقلاب با عواملی که پدید آمد با همان عوامل هم به پیش می رود و بی شک هر عملی که این عوامل را تضعیف کند حرکتی ضدانقلابی است. سید حسن خمینی ادامه داد: باید همان معنویتی که ریشه در تفکر دینی ما داشت امروز هم مورد توجه باشد. در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب باور کنیم که هیچ راهی برای ما جز پیمودن همان مسیر نورانی آغازین انقلاب وجود ندارد و باور کنیم که با هیچ مصلحت اندیشی کودکانه ای نمی شود آرمان های بزرگ انقلاب را تحلیل و تضعیف کرد یا حتی برای دوره ای آن را به نقش حداقلی رساند.

عمران خان: تلاش‌ها برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا نتیجه‌بخش بوده
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۳۳

نخست وزیر پاکستان گفت: تلاش‌های برای کاهش تنش در منطقه و بین ایران و آمریکا نتیجه بخش بوده است. عمران خان در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی با بیان اینکه سایه جنگ بین ایران و آمریکا کمرنگ شده افزود ما احساس می کنیم که دیپلماسی توانست تنش ها در منطقه را کاهش دهد. وی اظهار داشت برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا به راه حل های دائمی نیاز است. نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: با افزایش تنش بین ایران و آمریکا پس از حملات موشکی به تاسیسات نفتی عربستان، اسلام آباد دیدارهایی با مقامات ایران، آمریکا و عربستان برای کاهش تنش انجام داد.

وزارت رفاه: یارانه ۷۲ هزار تومانی به ضرر مردم است
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۲۹

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد بر مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند.

ناوشکن ژاپنی عازم دریای عمان شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۲۳

یک ناوشکن ژاپنی امروز یک شنبه برای یک ماموریت دریایی و آنچه که تضمین آزادی ناوبری خوانده شده است عازم خاورمیانه شد. ناوشکن «تاکانامی» از «بندر یوکوسوکا» در جنوب توکیو عازم دریای عمان، بخش‌های شمالی دریای عربی و همچنین خلیج عدن شده است. ۲۶۰ نیروی نظامی ژاپنی همراه این ناوشکن در این ماموریت شرکت خواهند کرد.

روحانی: هرکس نگذارد مردم هر آنکس را که می خواهند انتخاب کنند، از مشی امام فاصله دارد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۰

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امام به این نتیجه رسید که با وجود سلطنت و دیکتاتوری، دموکراسی و مردم سالاری امکان پذیر نیست، بسیاری از افراد بودند که به امام پیشنهاد می کردند نظام مشروطه‌ای بماند با سلطانی ضعیف و یا بدون سلطان. یا نظامی تاسیس شود بر مبنای خلافت اسلامی. اما امام هیچ یک از آنها را نپذیرفتند و در میان همه مشورت‌ها جمهوری اسلامی را برگزیدند. روحانی گفت: امام نه تنها پدر اسلام خواهی در تاریخ سرزمین ما بود، بلکه امام پدر جمهوری خواهی نیز در تاریخ ایران بود، جمهوریتی که با دیانت و با اسلامیت پیوند نخورد، ‌آن جمهوری هم باقی نمی ماند و تبدیل به استبداد می شود به همین دلیل بود امام بر این نکته اصرار داشت که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم است و نه یک کلمه زیاد. وی تصریح کرد: تاکید امام بر این بود که انتخاب کردن حق مردم است و هر آن‌کس که مردم را از انتخاب کردن باز دارد و نگذارد در سلایق مختلف آنکه می‌خواهند برگزینند و هرآن‌کس که مردم را برای حضور پای صندوق آرا دلسرد کند حتما از مشی امام و راه امام فاصله دارد.

مطهری: به ردصلاحیت دوباره ام اعتراض نمی‌کنم
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۹:۵۴

علی مطهری بعد از اعلام ردصلاحیت مجددش در انتخابات مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان اعلام کرد که از فرصت اعتراض مجدد استفاده نمی کند. او نوشت: این که عضو حقوقدان شورای نگهبان در جلسه‌ای که به دعوت شورا به آنجا رفتم تلویحاً گفت شما باید همان را بگویید که ما می‌گوییم، لرزه بر اندامم انداخت و در یک لحظه فکر کردم که دارم خواب می‌بینم. در همان حال سخن امام خمینی‌(ره) در فرانسه به یادم آمد که فرمود: "در جمهوری اسلامی حتی کمونیست‌ها در اظهار نظر آزادند" و سخن پاره‌ تن او استاد شهید آیت‌الله مطهری که امروز ۱۳ بهمن یکصدمین سال تولد اوست به یادم آمد که در آستانه پیروزی انقلاب فرمود: "در جمهوری اسلامی احزاب غیر اسلامی نیز آزادند که اظهار نظر و فعالیت کنند مشروط به اینکه با تابلوی خودشان فعالیت کنند نه با تابلوی اسلام." رد شدگان سه روز فرصت دارند که اعتراض کنند. ولی من به دو دلیل اعتراض نمی‌کنم. اول اینکه اعتراض در این مرحله اعتراض به شورای نگهبان است در حالی که داور نیز شورای نگهبان است در صورتی که باید شخص سومی باشد. در واقع اشکال وحدت قاضی و طرف دعوا وجود دارد و البته نقص از قانون است و باید اصلاح شود. دوم اینکه اعتراض در این مرحله به معنی التماس خواهد بود و من قبلا گفته‌ام التماس نمی‌کنم.

 

اولین مرگ ناشی از کرونا خارج از چین ثبت شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۷

یک فیلیپینی در اولین مورد از مرگ ناشی از کرونا خارج از خاک چین، بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد. این فرد در داخل فیلیپین دچار این ویروس نشده بلکه پیش از آن در استان ووهان چین بوده و در آنجا مبتلا شده است. تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر در چین به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع ۳۰۴ نفر جان باخته‌اند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۸:۵۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان