arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

مقام آمریکایی: به دنبال عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل هستیم

یک مقام ارشد امریکایی به اقداماتی جهت عادی سازی روابط تل آویو با برخی کشورهای عرب همچون انجام توافق‌های غیرنظامی اعراب با اسرائیل اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام ارشد کاخ سفید روز یکشنبه تلاش‌های واشنگتن برای عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و تل آویو را تشریح کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این مقام ارشد آمریکایی که به هویت وی اشاره‌ای نشده، در این زمینه گفت: «در حال نزدیک‌تر شدن به عادی سازی روابط هستیم.»

این مقام آمریکایی به انجام توافق‌های غیرنظامی اعراب با اسرائیل، پرواز مستقیم بین اسرائیل و کشورهای عربی و امکان سفر مقامات اسرائیلی برای شرکت در مراسم کشورهای عربی به عنوان سه اقدام در دست کار اشاره کرد و گفت: «ما در پشت صحنه برای مهیا کردن آن تلاش می‌کنیم.»

هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از طرح سازش تحمیلی خود به فلسطینی‌ها رونمایی کرد که سفرای امارات عربی متحده، بحرین و عمان هم در مراسم حضور داشتنمد.

وزیر خارجه بحرین اخیرا در مصاحبه با رسانه‌های رژیم صهیونیستی به صراحت گفته است که منامه به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است. 

به نوشته جروزالم پست، این مقام آمریکایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح معامله قرن و عدم جایگزینی آن با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی گفت: «این یک مسیر جدا است که تیمی در حال فعالیت بر آن است. بعد از انتشار این طرح، شاهد واکنش‌‌هایی در جهان عرب بودیم که بسیار میانه‌رو بود و بسیاری از سران عرب آماده انجام آن بودند. بعد از مخالفت ترکیه و ایران با آن طرح مخالفت کردند، مردم در جهان عرب متوجه اختلافات موجود شدند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان