arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
نشریه «نیشن»:

«دست از سر برنی سندرز بردارید» / روایتی از حملات سنگین گروه های نزدیک به «ایپک» علیه سندرز

این هفته، "اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل" (DFMI)، به عنوان یک سازمان جدید طرفدار اسرائیل که توسط سیاستمداران وابسته به آیپک (AIPAC) تأسیس شده، اولین کمپین تبلیغاتی مهم خود را درست پیش از انجمن حزبی ایالت آیووا آغاز و نزدیک به 700 هزار دلار به تبلیغات ضد سناتور برنی سندرز کمک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یاکوب پلیتمن یک نویسنده و ناشر یهودی در یادداشتی در نشریه «دِ نیشن» با عنوان «دست از سر پدربزرگ برنی بردارید» نوشت: این هفته، "اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل" (DFMI)، به عنوان یک سازمان جدید طرفدار اسرائیل که توسط سیاستمداران وابسته به آیپک (AIPAC) تأسیس شده، اولین کمپین تبلیغاتی مهم خود را درست پیش از انجمن حزبی ایالت آیووا آغاز و نزدیک به 700 هزار دلار به تبلیغات ضد سناتور برنی سندرز کمک کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: جالب آنکه در بخشی از آنچه که توسط این سازمان طرفدار اسرائیل تبلیغ شده به هیچ وجه اشاره‌ای به موضوعات اسرائیل، فلسطین یا سیاست خارجی نمی‌شود. در عوض، این تبلیغ شک و تردیدی را مطرح می‌کند که برای همه دموکرات‌ها بسیار مهم است و آن اینکه زید برنی(ZaydeBernie) (پدربزرگ برنی) احتمال دارد در انتخابات دونالد ترامپ را شکست دهد.

اینکه یک گروه دموکرات طرفدار اسرائیل به تنها یهودی مدعی جدی ریاست جمهوری حمله می‌کند، ظالمانه به نظر می‌رسد. و اینکه یک گروه محافظه کار طرفدار اسرائیل علیه او تبلیغ می‌کند، حتی تبلیغاتی که به نظر می‌رسد نسبتاً بی ربط هم به اسرائیل است، چندان تعجب آور نیست. آنچه جای تعجب دارد این است که پشت این ادعا‌های گمراه کننده گروهی با نام اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل قرار دارند. پشت پرده این ادعاها و حملات یک استراتژی قدیمی وجود دارد: سواستفاده از ترس‌ها و نگرانی‌های واقعی جامعه یهودی برای ایجاد انشقاق و حمله به چپ‌ها.

این استراتژی در کنفرانس سال گذشته آیپک در مرکز نیز دیده شد. در كنار دستورالعمل همیشگی این کنفرانس که به بررسی روابط ویژه آمریكا و اسرائیل می‌پردازد در این اجلاس زمانی هم به انتقاد و حمله به ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره اختصاص یافت. در کنار این‌ها کنفرانس آیپک این بار یک هدف جدید هم داشت و آن حمله به دشمن قدیمی یعنی سوسیالیسم بود. سوسیال دموکراسی در آمریکا که برای نخستین بار توسط برنی سندرز در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 در سطح سیاسی مطرح شد، از زمان انتخاب دونالد ترامپ با اقبال بیشتری رو به رو شده است. تمرکز کنفرانس آیپک این بار بیش از همیشه به اهداف حزب جمهوری خواه در حمله به سیاستمداران دموکرات به خاطر اندیشه‌های سوسیالیستی و ​​ضد یهودی‌شان بود.

اینکه آیپک حمله به یک نماینده مسلمان را لزوماً محافظت از اسرائیل و مبارزه با سوسیالیسم می‌داند، حکایت از شکل گیری سیاست جدیدی در طرفداری از اسرائیل دارد. چنین دیدگاهی بر این واقعیت تأکید می‌کند که پشتیبانی از دولت اسرائیل دیگر جدا از حمایت از راست‌گرایی نیست. نقطه مشترک منافع محافظه‌کاران پول است. این منافع نه منافع یهودیان که تنها منافع شخصی گروههایی مانند اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل است. در حقیقت این منافع شخصی است که باعث می‌شود این گروه تقریباً در هر مراسمی به سندرز زخم زبان بزند. تبلیغات ضد سندرز تنها منجر به افزایش 1.3 میلیون دلاری کمپین تبلیغاتی او تنها در یک روز می شود، از طرفی افزایش حملات فقط تهدید موجود علیه جنبش گسترده طبقه کارگر را برای سندرز را روشن می‌کند.

اینکه یک سازمان طرفدار اسرائیل تبلیغاتی را منتشر می‌کند که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد و بیشتر برگرفته از روشی است که اسرائیل برای سرکوب چپ‌ها به کار می‌برد، تعجب برانگیز است.

حفظ تسلط راست‌گراها و حمله به اندیشه‌های چپ گرایانه در حال رشد، نقطه مشترک گروه‌های غیر یهودی اما حامی اسرائیل مانند آیپک و اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل است. این گروه‌ها و اقدامات آنها به طرز خطرناکی منافع جمعی ما یهودیان را تبدیل به سلاحی در برابر مخالفان سیاسی‌شان کرده است. هر کسی که واقعاً نگران زندگی یهودیان در آمریکا است باید این را بداند که اقدامات و علایق این گروه‌ها مانعی بر سر راه چانه‌زنی در زمینه‌هایی مثل امکانات بهداشتی رایگان، تحصیل بهتر و به طور کلی خدمات اجتماعی است، منافعی که می‌تواند به نفع همه از جمله جامعه یهودیان باشد.

نظرات بینندگان