arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

مناطق دیگری از شمال غرب سوریه آزاد شد

ارتش سوریه در ادامه پیشروی در شمال غرب این کشور توانست، دو شهرک را در شرق استان ادلب از اشغال تروریست‌های مسلح آزاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش سوریه در ادامه پیشروی در شمال غرب این کشور توانست، دو شهرک را در شرق استان ادلب از اشغال تروریست‌های مسلح آزاد کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین" ارتش سوریه موفق شد کنترل کامل شهرک‌های «جوباس» و «سان» در جنوب غرب «سراقب» در شرق استان ادلب را بدست گیرد.

ارتش سوریه عصر یکشنبه نیز پس از درگیری سنگین با گروه‌های تروریستی توانست روستای "خلصه" واقع در محور "خان طومان" در حومه غربی حلب را در شمال این کشور از اشغال تروریست‌ها آزاد کند.

نظامیان سوری پس از آزادی شهرهای مهمی چون خان شیخون و معره النعمان در استان ادلب به دنبال آزادی سراقب یکی دیگر از پنج شهر مهم استان ادلب در شمال سوریه است.

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، ارتش سوریه دهم بهمن ماه پس از آزادسازی چندین منطقه از اشغال تروریست‌های مسلح به ۲ کیلومتری شهرک راهبردی سراقب واقع در جنوب شرق ادلب رسیده است.

استان ادلب که مرکز تجمع تروریست‌های تحریر الشام (النصره) به شمار می‌رود، آخرین پایگاه گروه‌های تروریستی در سوریه است که به گفته کارشناسان، آزادسازی این استان و بخش‌هایی از غرب حلب و شرق لاذقیه به پایان تروریسم در سوریه منجر خواهد شد.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه و "رجب طیب اردوغان" همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام با حملات تروریست‌ها نقض شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان