arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

کیهان خطاب به اصولگرایان: اصلاح طلبان می‌گویند کاندیدا ندارند تا شما را سست کنند و انتخابات را ببرند / روحانی هم به این بازی پیوسته و می‌گوید «مجلس نوش جانتان»

اصلاح‌طلبان سعی دارند با طرح این گزاره که «بازنده‌ایم» رقیب را دچار اشتباه محاسباتی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان سعی دارند با طرح این گزاره که «بازنده‌ایم» رقیب را دچار اشتباه محاسباتی کنند.

ادبیات اصلاح‌طلبان به‌قدری قابل‌تأمل بود که عبدالله ناصری، مشاور خاتمی و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و همچنین عضو سازمان مجاهدین، هنگام پایان یافتن ثبت‌نام نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: «۳۰ بر هیچ می‌بازیم و قالیباف رأی اول تهران می‌شود»! بعدازآن نیز برخی چهره‌های اصلاح‌طلب همین حرف‌ها را تکرار کردند و گفتند «از ابتدا بازنده‌ایم»، «مجلس یکدست خواهد بود» و.

چند نفر دیگر از چهره‌های تندروی اصلاح‌طلب مانند عباس عبدی، محسن آرمین، حسن رسولی و دیگران، با ادبیاتی مشابه هم ادعا کردند تکلیف ۱۵۸ یا ۱۹۰ کرسی از پیش معلوم شده و هیچ رقابتی بر سر آن‌ها نخواهد بود! کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور نیز به این بازی پیوست و پیشاپیش گفت: مجلس نوش جانتان!

این تاکتیک اعلام پیروزی رقیب برای آن است که جریان مقابل احساس کند در میدانی خالی پای خواهد گذاشت و، چون از قبل برنده است، نه نیازی به اتحاد و یکپارچگی دارد و نه عمل سیاسی و رسانه‌ای درخور. نتیجه چنین تصور غلطی، غافلگیری و شکست در صحنه رقابت خواهد بود.

نظرات بینندگان