arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

تایید خروج جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایان / سخنگوی جبهه پایداری: از ابتدا هم درباره ورود به این لیست صحبتی نشده بود / تعدد لیست‌ها اتفاقا شور انتخاباتی را افزایش می‌دهد

پس از آنکه حجت الاسلام آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری از احتمال ارائه لیست مستقل از اصولگرایان خبر داد، سخنگوی این تشکل نیز از تعدد لیست های اصولگرا در انتخابات حمایت کرد و حتی آن را باعث افزایش شور انتخاباتی دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تایید خروج جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایان / سخنگوی جبهه پایداری: از ابتدا هم درباره ورود به این لیست صحبتی نشده بود / تعدد لیست اتفاقا شور انتخاباتی را افزایش می‌دهد

پس از آنکه حجت الاسلام آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری از احتمال ارائه لیست مستقل از اصولگرایان خبر داد، سخنگوی این تشکل نیز از تعدد لیست های اصولگرا در انتخابات حمایت کرد و حتی آن را باعث افزایش شور انتخاباتی دانست.

به گزارش «انتخاب»، مجید متقی فر، سخنگوی جبهه پایداری گفته است: از ابتدا هم درباره ورود به این لیست صحبتی نشده بود، البته ما هنوز هم ترجیحمان ارائه لیست واحد است و اگر هم نشد بهتر است اشتراکات لیست هایمان بسیار زیاد باشد.

او که با باشگاه خبرنگاران جوان گفت و گو می کرد، گفت: ما سال نود هم دو لیست مختلف را ارائه کردیم و تعدد لیست اتفاقا می‌تواند شور انتخاباتی کشور را افزایش دهد، البته ما هنوز هم به لیست مستقل فکر نمی‌کنیم و تلاش داریم که اشتراکات بالایی داشته باشیم.

آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری روز گذشته با تایید «افتراق بین اصولگرایان» گفته بود: ارائه لیست‌های مختلف، وحدت را نفی نمی‌کند و «می‌توان لیست مستقل ارائه داد».

این اظهارات با واکنش مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مواجه شد. او گفت: «این حرف که «دو لیست باشیم، باز هم متحدیم» یعنی «دو لشکر بشویم اما باز هم با یکدیگر متحدیم» یا «در کنار هم باشیم با دو تا اسم». واقعا نمی دانم منظور چیست و باید خود ایشان سئوال کرد.»

او تاکید کرد: «ما کار خودمان را انجام می دهیم. شورای ائتلاف به این مسائل کاری ندارد. اسامی را هم اعلام می کند. آن کسانی که قبول کردند، آمدند و شرایط را پذیرفتند، به همکاری ادامه می دهند؛ آنها هم که نپذیرفتند نمی آیند. شورای ائتلاف فهرست و لیستی که از مجموعه احزاب و تشکل های کنونی می دهد به عنوان لیست اصلی خواهد بود. از همه هم دعوت و دست و پای همه بوسیده شده تا بیایند با هم متحد باشیم. تا حالا هم عموم گروه ها به شورای ائتلاف پیوسته اند؛ معنی وحدت همین است. اگر بخواهد معانی دیگری طرح شود از آن چیزی نمی دانم.»

آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی، رهبر معنوی جبهه پایداری هم روز گذشته در دیدار اعضای شورای مرکزی این جبهه با طرح این سؤال که علت رفتارهای نامناسب و تخریب‌هایی که علیه جبهه پایداری و افراد منتسب به این جبهه انجام می‌شود، چیست؟ گفته بود: برخی از این رفتارها شاید از طرف برخی دوستان انجام می‌گیرد که ما توقع نداشتیم.

او ادامه داد: به طور خلاصه علّت این تخریب‌ها از دو حال خارج نیست، یعنی دو علت بیشتر ندارد. یک اینکه کسانی هستند که این برداشتی را که ما از اسلام و انقلاب و امام و فرمایش‌های امام (ره) داریم، قبول ندارند و ما اختلاف مبنایی اصلی [با آنها] داریم؛ ما دنبال یک چیزی هستیم و آنها دنبال یک چیز دیگر.

وی درباره علّت دوم تخریب‌ها علیه جبهه پایداری گفت: برخی هم اینطور نیستند و از لحاظ فکری و نظری چندان مخالف نیستند، اما در عمل وقتی پای منافع در کار می‌آید، کم می‌آورند.

مهدی چمران به این اظهارات آیت الله مصباح هم واکنش نشان داده و گفته است که «شورای ائتلاف همیشه دوستان جبهه پایداری را به وحدت دعوت کرده و غیر از این صحبت دیگری را درباره جبهه پایداری مطرح نکرده است. اگر کسانی هم صحبت هایی درباره جبهه پایداری کردند ربطی به شورای ائتلاف ندارد.»

نظرات بینندگان