arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۶۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
تکمیلی/

تکذیب قطع صدور نفت به ۶کشور اروپایی / وزارت خارجه: فعلاً قطع نمی‌شود/ بلومبرگ: بهاي نفت به بالاترين سطح خود طي شش ماه اخير رسيد

ایران در واکنش به جدیدترین تحریم های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی و بانکداری ایران، صادرات نفت به ۶ کشور اروپایی را قطع کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش‌های انرژی و بانکداری ایران، صادرات نفت به ۶ کشور اروپایی از جمله، هلند، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان و پرتغال را متوقف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" به نقل از پرس‌تی‌وی، سفرای این ۶ کشور امروز به وزارت خارجه ایران دعوت شده بودند.مهوري اسلامي ايران در واکنش به تحريم‌هاي اخير اتحاديه اروپا عليه بخش‌هاي انرژي و بانکي ايران، صادرات نفت خام به شش کشور اروپايي را متوقف کرده است.

جمهوري اسلامي ايران هم‌زمان با اعلام دستاوردهاي هسته‌يي، از روز چهارشنبه (26 بهمن) صادرات نفت به کشورهاي هلند، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، يونان و پرتغال را قطع کرد.

وزير نفت ايران پيش از اين درباره قطع صادرات نفت اين کشور به برخي از کشورهاي اروپايي خبر داده بود.

رستم قاسمي روز شنبه با تاکيد بر اين که ايران هيچ گونه نگراني براي فروش نفت ندارد، تصريح کرد: صادرات نفت ايران به برخي کشورهاي اروپايي قطع خواهد شد.

به گزارش پرس تي‌وي، وزير نفت ايران با بيان اين که با گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب ايران، اين کشور هيچ‌گاه تسليم فشارهاي آمريکا و برخي از کشورهاي غربي نشده است، گفت: سال‌هاست که آمريکايي‌ها صنعت نفت ايران را تحريم کرده‌اند و از ايران خواسته‌اند که از حقوق خود عقب‌نشيني کند و بر اين خواسته خود پافشاري کرده‌اند.

بلومبرگ: بهاي نفت به بالاترين سطح خود طي شش ماه اخير رسيد

سیتجه بویی، تحلیلگرد نورد بنک در هامبوگ به بلومبرگ گفت: بازار نفت را ترس از اختلال در عرضه ی نفت فرا گرفته است. این به خاطر افزایش تنش در خاورمیانه و مخصوصا درگیری با ایران است.

دقایقی پیش رویترز گزارش داد که پس از اعلام قطع صادران نفت توسط ایران قیمت نفت به بیش از 119 دلار در هر بشکه رسیده است که بالاترین قیمت نفت در 6 ماه اخیر است.

هری تچیلینگورین ،تحلیگر شرکت بی ان پی گفت: وجود تنش با ایران همیشه باعث افزایش قیمت می شود و افزایش قیمت نفت در چند ساعت اخیر هم از این ماجرا مستثنی نیست.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه اعلام کرد: فعلا نفت ایران به کشورهای اروپایی قطع نشده است

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر پیام محکم و جدی ایران به سفرای کشورهای غربی ؛گفت: مردم اروپا بدانند؛ ایران اگر نفتی را که به آنها می دهد با کشور های دیگر جایگزین کند مسوولیت آن به عهده کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایرنا؛ 'حسن تاجیک' عصر امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با سفرای کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، یونان، هلند و پرتغال گفت: اتحادیه اروپا در سوم بهمن ماه تصمیماتی مبنی بر تحریم نفتی ایران اتخاذ کردکه از نظر ما غیر منطقی و غیر قانونی است.

وی افزود: پاسخ ما به این تحریم ها این است؛ همواره گفته ایم تحریم ها نمی توانند در اراده مردم ایران خدشه ای وارد کند بلکه بر روی مردم اروپا اثر دارد و این اثر را برخی محافل به ما منتقل کرده اند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با بیان اینکه اروپا شرایط سختی را از نظر اقتصادی می گذارند و در حال سپری کردن زمستان سختی است؛ تصریح کرد؛ گفت: ایران نمی تواند در مقابل تحریم های اروپایی ها ساکت بنشیند.

تاجیک خاطرنشان کرد: ما در جایگزینی نفت و فروش نفت به کشورهای دیگر مشکلی نداریم اما بر اساس سیاست های انسان دوستانه و جوانمردانه و شرایط کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیدیم که یک پیام جدی به طرف هایی اروپایی که قرار داد نفتی با ما دارند بدهیم که ما می توانیم بلافاصله قراردادهای نفت را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد به روابط فی ما بین بر اساس احترام و اطمینان متقابل بوده است و ما معتقدیم از نفت به عنوان ابزار نباید استفاده کرد.

مدیرکل اروپای غرب وزارت امور خارجه گفت: ما معتقدیم روابط بر اساس احترام متقابل باید باشد؛ ما معتقد به تعمیم امنیت روابط انرژی هستیم؛ معتقدبم تعمیم امنیت فقط در عرضه نیست بلکه در تقاضا نیز است و تقاضا نیز باید امنیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما به اروپایی ها این مساله را به طور روشن منعکس کریم که تصمیمات آنها درست نبوده و معضلات ناشی از این تصمیم بر عهده دولت هایی است که این تصمیم را گرفته اند و اگر ایران نفتی را که به اروپایی ها می دهد به کشور های دیگر جایگزین کند مسوولیت آن به عهده کشورهای اروپایی است.

  فعلا نفت ایران به کشورهای اروپایی قطع نشده است

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در ادامه در خصوص عکس العمل سفرا در این دیدارها گفت: سفرا به این مساله اذعان داشتند که تحریم ها دو طرف را دچار مشکل می کند.

وی افزود: آنان این پیام ها را به پایتخت های خود منتقل خواهند کرد.

تاجیک اظهارداشت: دلایلی که پشت تصمیمات اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم ایران بود؛ غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه فعلا نفت ایران به کشورهای اروپایی قطع نشده است گفت: سعی کردیم در یک حرکت جوانمردانه به مردم اروپا این پیام را برسانیم که اگر از این ناحیه مشکلی متوجه آنان شود مسئولیت آن برعهده کشورهای اروپایی است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
4
74
غصه نداره نفت رو مي فرستيم چين به جاش جنساي بنجل وارد مي كنيم.........
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
7
27
این که نشد خبر فوری /
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
34
دلت خوشه؟
تکذیب شد!
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
2
29
اروپا که ماه پیش رای به تحریم نفت ایران داده بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
5
27
احسنت به مديريت بحران
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
2
21
ایران قطع صادرات نفت به اروپا را تکذیب کرد

نقل از بی بی سی
دانشجو خارج از کشور
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
5
دو وزارت خونه در دولت که هیچکدوم از دیگری خبری نداره
نظرات بینندگان