arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

برگزاری دومین دوره انتخابات کانون هم اندیشی تعالی و توسعه استان قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین دوره انتخابات کانون هم اندیشی تعالی وتوسعه استان قم(اتاق فکر توسعه استان قم) با حضور اعضای اصلی کانون در موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزارشد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی رئیس کانون هم اندیشی و تعالی استان قم با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: امیدواریم با حضور فعال اعضای کانون بتوانیم گام های خوبی برای رشد و توسعه استان قم برداریم.

وی با اشاره به روند شکل گیری این کانون گفت: در سفرپربرکت مقام معظم رهبری به قم در مهر ماه سال 89 مصوباتی را جهت توسعه استان به تصویب رساندند و خواستاری پیگیری آن شدند که در همان موقع با حضوری جمعی از کارشناسان، متخصصین و مدیران، مجموعه ای با نام ستاد پیگیری مصوبات سفر با عنوان «اتاق فکر توسعه استان قم» جهت پیگیری مصوبات سفر تشکیل شد وخوشبختانه همه مصوبات سفر به جد پیگیری شد و به سرانجام رسید ودر ادامه به مسائل و مشکلات قم پرداختیم. البته بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تغییر نام اتاق های فکر، این مجموعه را هم تغییر نام دادیم و با عنوان « کانون هم اندیشی تعالی وتوسعه استان قم» ثبت کردیم.

حجت الاسلام بنایی تصریح کرد: این مجموعه به عنوان یک جریان فکری است که ممکن است اعضای آن دارای سلایق مختلف باشند ولی با توجه به تجارب و تخصص ها در این مجموعه حضور دارند و بدون توجه به جناح بندی‌ها و سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی به دنبال منافع قم هستند و برای آبادانی قم تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه طلوع مهر با بیان اینکه کانون به دنبال رفع مشکلات و مسائل قم است گفت: این مجموعه با دو بال فرهنگ و توسعه حرکت می کند وطی چند سال گذشته موضوعات بسیاری توسط اعضا که از کارشناسان و متخصصان تمی باشند مورد بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیقات در قالب جزواتی به مدیران استان ارسال شد.

حجت الاسلام بنایی بیان کرد: این کانون به دنبال جلب توجه مدیران نبوده بلکه هدف اصلی ما ارتقاء جایگاه قم به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران هست، شهری که از جمیع جهات بویژه اینکه خاستگاه انقلاب است بسیار مهم است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جلسه انتخاب اعضای هیأت مدیره کانون هم اندیشی تعالی و توسعه استان قم گفت: امیدواریم انتخاب شدگان تلاش کنند تا بتوانیم شهری نمونه در سطح ایران، منطقه و جهان داشته باشیم.

درادامه محسن صابری مقدم مدیر عامل کانون هم اندیشی تعالی و تعالی استان قم گفت: این اتاق فکر از سال ۸۹ بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به قم به منظور پیگیری مصوبات سفر، با حضور جمعی از کارشناسان باتجربه و متخصص و آشنا با طرح‌های مطالعاتی استان و مطالعات بالادستی شکل گرفت.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های اتاق فکر، چهار جلسه خدمت آیت الله مومن(ره) به عنوان نماینده خبرگان رهبری رسیدیم که این جلسات موجب شد ایشان نامه‌ای به مقام معظم رهبری تنظیم کرده و گزارشی که ما تهیه کرده بودیم را ارسال کردند که این موضوع موجب جهش اعتبارات قم در سالهای ۹۱ و ۹۲ شد وتعداد هفت جلسه را جهت ارائه گزارش خدمت جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی رسیدیم و موضوعات مهمی را مطرح کردیم ازجمله با ایشان جلسه ای درخصوص هماهنگی بین تسهیلات اعتباری بانک ها وتامین منابع مالی مناسب برای سرمایه گذاری در استان داشته ایم که راهکارهای خوبی هم پیشنهاد گردید و جلساتی با استانداران و مسئولین محترم کشور و استان قم برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲کمیته کاری مثل حمل و نقل، معماری و شهرسازی، آب و کشاورزی، بازرگانی و فرش، فرهنگی و گردشگری، سرمایه گذاری و... در قالب چهار کمسیون، شامل کمسیون عمرانی وحمل ونقل، کمسیون آسیب های اجتماعی، کمسیون فرهنگی، اجتماعی ورسانه وکمسیون اقتصادی واشتغالزایی می باشد که برای مثال دستور کارکمسیون عمرانی وحمل ونقل در سال 96 شامل 31 دستور کار ودر کمسیون اقتصادی واشتغالزایی 23 دستور کار در سال مذکور داشته ایم که مباحث آن در سال های 97 و 98 هم ادامه داشته است و در کمیسیون عمرانی تلاش کردیم که به حمل و نقل ریلی تاکید ویژه داشته باشیم که تشکیل اداره کل راه آهن، قطارهای حومه‌ای و افزایش ترددها در راه آهن محصول این پیگیری‌ها بود.

صابری با اشاره به برگزاری جلسات این اتاق به صورت هفتگی اظهار کرد: تاکنون در مجموع حدود 210 جلسه درموضوعات مختلف مانند مباحث عمرانی، بافت فرسوده، محیط زیست، آب و کشاورزی، ظرفیت های ریلی استان ، آسیب های اجتماعی و... داشته ایم که در زمینه ظرفیت های ریلی موفقیت های خوبی کسب کردیم.

وی با بیان اینکه اعضای اتاق در این چند سال 14 موضوع کلیدی استان را مورد توجه قرار دادند و نتایج را در قالب کنفرانس در جلسات مطرح کردند، بیان کرد: خوشبختانه این اتاق فکر توانسته در ابعاد مختلف که مورد توجه بوده، گزارش‌ها و مطالعات ارزشمندی را تهیه کند و مطالبی را ارائه دهد که واقعاً تازه و دست اول باشد، به گونه‌ای که وقتی این مطالعات را خدمت مراجع معظم تقلید یا مسئولان ارشد ارائه می‌کنیم، آنها احساس می‌کنند که ما یک خلأئی را پر کرده و به نیاز مهمی پاسخ داده‌ایم.

صابری با بیان اینکه کمربندی جدید قم که به طول 110کیلو متر کلنگ احداث آن در دهه فجر به زمین زده خواهد شد از موضوعاتی مهمی بود که در اتاق فکر توسعه استان قم مطرح شد، تاکید کرد: اعضای اتاق در دوره جدید مباحث متعددی را مانند تحقیق در مورد استقرار صنایع کم آب بر، توسعه شبکه راه های استان، زیرساخت های گردشگری، افزایش فضای سبز، حفظ سیما و منظر شهری، توسعه گردشگری ، کاهش آسیب های اجتماعی و... به جد دنبال خواهد کرد.

گفتنی است در دومین دوره انتخابات مجمع عمومی سالیانه کانون هم اندیشی تعالی وتوسعه استان قم پنج نفر به عنوان عضو اصلی هیأت مدیره و دو نفر علی البدل انتخاب شدند و همچنین دو بازرس اصلی و علی البدل برگزیده شدند.

نظرات بینندگان