arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

محسن رضایی: اگر پختگی الان را داشتم.../ به مردم نگوییم تحریم وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: انتخابات به سبب مشارکت حداکثری مردم و تشکیل یک مجلس قوی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات می تواند معرکه گیری دشمنان فشار امنیتی آنان بر ایران را خنثی کند.

به نوشته تابناک، دکتر محسن رضایی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه انتظار بود که همه جناح ها در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند تصریح کرد: برخی جمهوری اسلامی را قبول می کنند اما برای انتخابات نمی آیند بهانه این است که شاید رد صلاحیت شوند؛ آنانی که سفره خود را از سفره نظام جدا کنند باید بدانند که این کارشان به نفع خودشان و کشور نیست.

محسن رضایی در ادامه به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری به سبب بیداری اسلامی که ریشه در الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران دارد بسیار مهم و حیثیتی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در برنامه تلویزیونی «افتخار گذشته؛ امید آینده» شبکه دوم سیما با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب از سوی برخی مورد تخریب قرار می گیرد تصریح کرد: برخی نیمه خالی لیوان را می بینند و مدعی می شوند که انقلاب برای ما هیچ کاری نکرده است که این جفایی در حق انقلاب است. دبیر مجمع تشخیص در ادامه گفت: یک عده دیگر نیز می گویند که ما مشکلی نداریم و به تمام خواسته هایمان رسیده ایم که این تحلیل هم خوش خیالی و موجب بازدارندگی فعالیت ها می شود.

رضایی تاکید کرد: ایران در مقوله اقتصاد عقب ماندگی جدی دارد که این عقب ماندگی در شان نظام، رهبری و مردم نیست.وی ادامه داد: معتقد به دغدغه داشتن هستم که نکته مثبت این نگاه این است که که فرد را خوش خیال نمی کند ولی موجب یاس هم نمی شود.

وی در ادامه تکید کرد:مردم باید دغدغه داشته باشند نباید بگوییم تحریم نیست. بلکه باید استدلال کنیم که قادر به برطرف کردن این تحریم ها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این گفتگو خاطرنشان ساخت: نفوذ ایران در منطقه دستاورد بزرگی برای انقلاب است چرا که ملت ایران، نظام و رهبری هم اکنون به عنوان الگو برای آزادیخواهان جهان مطرح هستند. وی با بیان اینکه نفوذ ایران در منطقه بسیار گسترده است گفت: رهبران چند کشور به رهبر ایران افتخار می کنند ولی هیچ کشوری به اوباما افتخار نمی کند.

رضایی با اشاره به این مطلب که ایران می تواند مبنای یک نظم، فرهنگ و دیسیپلین جدید در منطقه باشد ادامه داد: باید از نخبگان و کارشناسان برای غلبه به تحریم هااستفاده کنیم تا بتوانیم به راه خود با قدرت ادامه بدهیم.

وی در ادامه به مسایل اقتصادی و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد اشاره کرد و گفت: جنگ هشت ساله که وظیفه دولت بود را مردمی کردیم اما اقتصادی که مردمی است را می خواهیم دولتی کنیم در حالی که یکی از الگوهای انقلاب مردمی کردن امور بود. بنابراین تا اقتصاد را مردمی نکنیم و انرژی مردم را در تولید و تجارت آزاد نکنیم به پیشرفت واقعی نخواهیم رسید. باید به خانواده ها بها داد به گونه ای که می توان بجای یارانه دادن در اکثر خانه های کشور شغل ایجاد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص در همین رابطه به مساله یارانه های نقدی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باتوجه به زیرساخت های فراوان بسیاری از مشاغل را می توان در خانه ها ایجاد کرد مانند کشور تایوان که اکثر قطعات در خانه ها تولید می شود و پس از این تولید در جای دیگر سرهم و به تلویزیون و کامپیوتر و سایر محصولات تبدیل می کنند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه وقتی مبادلات خارجی سخت می شود باید مبادلات داخلی افزایش یابد به نوسان اخیر ارزی کشور اشاره کرد و گفت:ارز را مانند فشار آوردن بر روی فنر در یک حد غیرواقعی نگه داشتند و وقتی تحریم ها اعمال شد به زیر فنر فشرده زد و لذا فنر بیشتر از قبل جهش می یابد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در بخش دیگری از این گفتگو گفت: بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار ارتش ملی در ایران شکل گرفت که از دستاوردهای نظام است وی افزود: هم اکنون اکثر تجهیزات را خودمان تولید می کنیم.

رضایی تصریح کرد: ما موشک سازی را در ایران از نقطه صفر شروع کردیم و هم اکنون بردشان از هزار کیلومتر بیشتر است به گونه ای که خودمان ماهواره ها را به فضا می فرستیم که این کارجهش بزرگی برای کشور است.

وی تاکید کرد: اگر این پختگی را که در حال حاضر دارم در همان سنین جوانی که از جانب امام مامور تشکیل سپاه شدم، داشتم بهتر از گذشته عمل می کردم و بیشتر مسئولان سیاسی را در تعاملات قانع می کردم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
48
9
خوشحالم که به رضایی رای دادم
sepid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
9
0
ومن ناراحتم چرا یا رضایی رای ندادم....واقعا که اگه رئیس جمهور می شد اوضاع بهتر از حالا می بود...
بــــابــــایـــــی
|
SWITZERLAND
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
1
نکته همین جاست،مردم ما نشان داده اندکه هر وقت محرم بودند ومسائل یا مشگلات با انها در میان گذاشته شده همگی وارد میدان میشوند وبزرگترین مشگلات را از زمین بر میدارند،فکر میکنم تا به امروز مشگلی بزرگتر از جنگ عراق نبوده و ایرانیان بار ان را یک تنه به دوش کشیدند
نظرات بینندگان