arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

منبع نظامی سوریه: به هر گونه حمله نظامیان ترکیه‌ پاسخ می‌دهیم

یک منبع نظامی در ارتش سوریه تأکید کرد که اگر نظامیان ترکیه به نیروهای سوری حمله کنند، با پاسخ ارتش سوریه مواجه خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع نظامی سوریه روز سه‌شنبه بر تداوم عملیات ارتش این کشور علیه عناصر تروریستی در استان «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که حضور «نیروهای ترکیه [در سوریه]، غیر قانونی بوده و یک اقدام خصمانه آشکار است».

وی در عین حال تأکید کرد که ارتش سوریه، کاملا آماده است که به هرگونه حمله از سوی نیروهای ترکیه‌ای به نیروهای سوری حاضر در این منطقه پاسخ دهد.

این منبع تصریح کرد که گروه‌های تروریستی در منطقه «کاهش تنش» در ادلب، همچنان به افراد غیرنظامی حمله می‌کنند و آنان را گروگان گرفته‌ و در شهر راهبردی «سراقب» و منطقه «تل طوقان» از آنها به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کنند.

منبع مذکور خاطر نشان کرد، نیروهای مسلح سوریه قصد دارد برای حفظ جان افراد غیر نظامی محاصره شده در این مناطق، برای آخرین بار، به تروریست‌ها فرصت بدهند و در این زمینه، آموزش‌هایی به نیروهای نظامی حاضر در این منطقه داده شده است تا به وضعیت هر فرد مسلحی که سلاح خود را بر زمین گذاشت، رسیدگی کنند.

این در حالی است که ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی در استان ادلب است؛ به گونه‌ای که به نزدیکی شهر راهبردی «سراقب» رسیده است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریست‌ها- امشب گزارش داد که عناصر تروریستی «پس از اینکه چند روستا، از نظر آتشباری، ساقط شد، از این روستاها عقب‌نشینی کردند».

دیدبان اذعان کرد که ارتش سوریه طی ساعات اندک گذشته، موفق شده است ۱۶ شهرک و روستا را آزاد کند که عبارتند از: «باریسا، الحمامات، تل السلطان، أم شرشوح، الخشاخیش، تل ابراهیم، جبل الطویل، الکتیبة المهجورة، البلیصة، الواسطة، کویرس، تل الآغر، المشیرفة، طویل الحلیب، الراقم و جدیدة الخطرة.» (جزئیات بیشتر)

در همین ارتباط، وزارت دفاع ترکیه صبح روز دوشنبه هفته جاری از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پس از این مسئله، مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه اما ادعا کرد که در واکنش ادعایی که به ارتش سوریه نشان دادند، حداقل ۷۶ سرباز سوری کشته شدند.

وی با رد دلیل اعلامی روسیه درباره هدف قرار گرفته شدن نظامیان ترکیه توسط ارتش سوریه، مدعی شد: «ترکیه به مسئولان روسی اطلاع داد که نیروهای پشتیبانی در دو ساعت ۱۶:۱۳ و ۲۲:۲۷ یکشنبه [به ادلب] می‌رسند اما رژیم [سوریه] به حملاتش ادامه داد... هیچ کسی نباید شک داشته باشد که گام‌های لازم [برای محافظت از ارتش ترکیه در برابر حملات] در منطقه برداشته خواهد شد».

وزارت دفاع روسیه در واکنش به ادعاهای مسئولان ترکیه، با تکذیب ادعای حمله جنگنده‌های ترکیه‌ای به ارتش سوریه، گفت که هواپیماهای ترکیه‌ای حتی وارد حریم هوایی سوریه هم نشده‌اند.

منابع ارتش سوریه نیز خبر دادند که در حملات ادعایی ترکیه در استان ادلب هیچ نیرویی کشته یا زخمی نشده و خساراتی نیز وارد نیامده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان