arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

مهدوی‌کنی: نباید کسانی را که در پیروزی انقلاب تاثیرگذار بودند، فراموش کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر می‌خواهیم ایام‌الله پیروزی انقلاب را بزرگ بداریم، نباید کسانی را که در تاسیس و تشکیل این ایام تاثیرگذار بوده‌اند، فراموش کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مهدوی‌کنی در نشست مشترک هیات رییسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: علما، مراجع، ائمه جماعات و شاگردان امام (ره) در دوران انقلاب فداکاری‌های زیادی کرده‌اند تا این انقلاب به ثمر رسید.

وی با بیان این‌که «اگر فداکاری‌های بزرگانی که قبل از انقلاب در زندان‌ها و بیرون از زندان‌ها فعالیت می‌کردند نبود، این انقلاب به‌پا نمی‌شد» افزود: انقلاب ما یک انقلاب روحانی و اسلامی است و هیچگاه نباید از روحانیت جدا شد. اگر کسانی تصور می‌کردند که می‌توان انقلاب را جدا از روحانیت حفظ کرد، اشتباه کرده‌اند و می‌کنند. معنای واقعی روحانیت، حفظ و پاسداری از دین، شریعت و ولایت ائمه است.

گزیده سخنان رییس مجلس خبرگان رهبری را به نقل از ایسنا بخوانید:

· انقلابیون دو دسته هستند. یک دسته از انقلابیون مانند انقلابیون صدر اسلام هستند که انقلاب را بر پیامبر مقدم داشته‌اند و در نتیجه به سخنان پیامبر گوش ندادند. دسته دوم، عده‌ای هستند که مسلمان واقعی محسوب می‌شوند و انقلابی بودن آن‌ها در ذیل اسلام است. در انقلاب اسلامی ما هم چنین چیزی مشاهده شد به طوری که برخی امام را دوست داشتند چون امام انقلابی بود و در نتیجه وقتی دیدند که انقلاب مطابق میل‌شان نیست، جدا شدند.

· آن عده از افرادی که اسلام، دیانت و روحانیت را پذیرفته بودند، حرف از جدایی از انقلاب نزدند و امیدوارم این نکته اساسی همچنان باقی بماند و خبرگان با علم، عمل و حضورشان این نکته عظیم انقلاب را در دل‌ها نگه دارند.

· حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، قابل تقدیر است.  باید این روز را همیشه به یاد داشته باشیم و تلاش کنیم که چنین روزهایی فراموش نشود و این یادآوری با سخن، عمل و تظاهرات ممکن است. گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برخلاف نظر برخی ادیان منتسب به اسلام است که معتقدند هیچ روزی در شریعت برای بزرگداشت نداریم در حالی که روزهای الهی به خاطر آثاری که دارند، نباید فراموش شوند و امسال هم دیدیم که مردم بعد از گذشت 33 سال باز هم 22 بهمن را بزرگ داشتند.

· انتخاباتی که در پیش داریم بسیار مهم است. دلیل اهمیت این انتخابات، نگاهی است که دشمنان و دیگران به انتخابات ما دارند. آن‌ها از ماها قبل به دنبال این بودند که نشان دهند مردم با انتخابات مخالف هستند، ولی مردم همان‌طور که در 22 بهمن حضور جشمگیر داشتند حتما در پیروی از امام و رهبری در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند.

· درخواست مجلس خبرگان از کاندیداهای انتخابات مجلس این است که طوری برخورد کنند که مردم با علاقه در پای صندوق‌های حاضر شوند و مراقب باشند که طوری تبلیغات نکنند که مردم را فراری دهند.

· بدون تخریب هم می‌شود رقابت کرد. همه با هم کاری کنیم که دل‌ها به سوی انتخابات بیاید و مردم با نشاط به سوی صندوق‌ها روانه شوند و مشارکتی بیش از مشارکت در انتخابات سال 88 را شاهد باشیم تا دشمن ناراحت و ناامید شود.

· غیر از این‌که باید افراد صالح به مجلس بیایند، حضور گسترده مردم در انتخابات بسیار مهم است، ولو این‌که به کاندیدای ما رای ندهند. مردم باید به طور گسترده در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند چراکه این حضور نشان می‌دهد انقلاب، اسلام و رهبری را قبول دارند و از اسلام پشتیبانی می‌کنند.

· امیدوارم  که در انتخابات آتی مجلس مشارکت بیش از 80 درصد را از سوی مردم شاهد باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
م.ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
17
حتما!
نظرات بینندگان