arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

طلاق عاطفی 2 برابر طلاق رسمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یک روانشناس خانواده با اشاره به اینکه هم‌اکنون طلاق عاطفی 2 برابر طلاق رسمی است، گفت: ‌طلاق عاطفی بیشتر در خانواده‌هایی مشاهده می‌شود که سال‌ها از زندگی مشترک آنها گذشته است.

مهدی محمدی در‌‌خصوص طلاق عاطفی و دلایل وقوع آن در میان برخی از خانواده‌های ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از زوجین به‌خاطر حفظ ظاهر و فرار از حرف مردم از یکدیگر جدا نمی‌شوند و در زیر یک سقف اما به صورت جدا و بی‌تفاوت نسبت به هم زندگی می‌کنند.

وی افزود: هزینه‌های طلاق عاطفی برای خانواده و فرزندان بسیار بیشتر از طلاق رسمی است اما زن و مرد تنها برای فرار از پاسخگویی به سوالات دیگران ترجیح می‌دهند تا از هم طلاق نگیرند.

این روانشناس خانواده با بیان اینکه در شرایط کنونی رسانه‌ها به‌شیوه‌های گوناگون زندگی‌های نادرست را دامن می‌زنند، گفت: پرخاشگری و درگیری دائم زن و مرد با یکدیگر این روزها توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود در نتیجه طلاق عاطفی نوع جدیدی از زندگی است که زن و شوهر با یکدیگر زندگی می‌کنند اما هیچ تعلق عاطفی و تعهدی نسبت به هم ندارند.

محمدی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی در ایران دو برابر طلاق واقعی است و خانواده دیگر کانونی برای آرامش نیست، گفت: طلاق عاطفی تبعات مختلف اجتماعی، فردی و اخلاقی دارد که نباید از تبعات آن غافل شد.

وی ادامه داد: جوانان باید در فرآیند ازدواج و همسرگزینی دقت بیشتری کنند هم‌اکنون جوانانی که زندگی آنها نوپاست بیشتر به طلاق رسمی روی می‌آورند و طلاق عاطفی مربوط به زندگی‌هایی است که سال‌های طولانی از آن گذشته و زن و مرد کمتر جسارت و قدرت طلاق رسمی را دارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
0
کاملا درسته ما سی ویک سال از زندگی مشترکمون میگذره ,وسالهاست,که با هم کاری نداریم ,دعوا هم نداریم ,ولی ارتباط خوبی هم نداریم ,ظاهرمون رو حفظ میکنیم فقط به خاطر بچه هامون وحرف مردم,زن ۵۴ ساله با نوه چی بگم جز زندگی اجباری بدون انگیزه وامید مشابه خودم,هم زیاد می بینم .بچههای ما هم کاملا متوجههستن ,ولی جز فرسایش روح وروان نتیجهای نداره ,روز شماری برای پایان نفس کشیدن ,.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
4
خدا به قديمييا بركت دهد قديما از اين حرفا نبود
نظرات بینندگان