arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

فهرست جدید از اجاره بهای مسکن در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : این روزها بسیاری از مستاجران در بازار اجاره واحدهای مسکونی از رفتار برخی مشاوران املاک شاکی هستند زیرا آنها معتقدند که بنگاهداران واحدهایی را که فایل می‌کنند، از آنها بازدید نمی‌کنند.

به گزارش اکونیوز،این نوع رفتار بنگاهداران به خصوص در بازار اجاره باعث شده تا اغلب مستاجران باور کنند که برخی مشاوران املاک تنها به فکر دریافت پورسانت و حق الزحمه خود هستند نه به فکر خدمت صادقانه به متقاضی.

یکی از متقاضیان بازار اجاره مسکن گفت: گاهی اوقات در بین آگهی‌های روزنامه یا فایل‌های واحدهای اجاره‌ای در بنگاه‌ها، مالک آنچنان از واحد خود تعریف و تمجید می‌کند که هنوز ندیده با خود شرط می‌کنید اگر مالک بر سر اجاره بها با نرخ پیشنهادی شما موافقت کند، 100 درصد آن واحد را اجاره می‌کنید اما زمانی که از آپارتمان مورد نظر از نزدیک بازدید می‌کنید آن لحظه متوجه تناقض‌ها می‌شوید.

برای مثال واحد در زیر زمین واقع شده به همین خاطر موجر در آگهی عنوان کرده بدون مشرف! یا ‌اینکه جزو امکانات از حیاط خلوت نام برده در حالی که حیاط برای ساکن طبقه اول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود:‌ اینکه توضیحات فایل با مشاهدات عینی کاملا متفاوت یا گمراه‌کننده باشد، نشان‌دهنده ‌این مساله است که مشاوران املاک بازدیدی از ‌این واحد نداشته‌اند تا آنچه که مالک از مشاور می‌خواهد در فایل ذکر کند را مانع شوند. چند سال قبل یا بهتر است گفته شود در گذشته بنگاهداران ابتدا خودشان از ملک اجاره‌ای بازدید می‌کردند و با همه زیر و بم ملک آشنا می‌شدند اما الان حتی متراژ دقیق واحد یا تعداد طبقات و تعداد واحدها را هم نمی‌دانند!

یکی دیگر از متقاضیان در بازار اجاره اظهار کرد: اگر از سوداگران مسکن که واحدهای مسکونی را دست به دست خریداری می‌کنند تا بلکه با افزایش قیمت بتوانند سودجویی کنند، بگذریم، گران فروشی و نرخ‌های کاذب اجاره بها از طرفی به برخی مشاوران املاک مربوط می‌شود چراکه در اکثر مواقع هنگامی‌که خریداران و حتی فروشنده‌ها به بازار مراجعه می‌کنند تا وضعیت قیمت‌ها را پرس و جو کنند.

 آنها تاکید می‌کنند که قیمت‌ها در حال رشد است و به خریداران توصیه می‌کنند سریع‌تر خرید کنند تا واحدهای گران قیمت را به متقاضیان واگذار کنند و به فروشنده‌ها هم نصیحت می‌کنند اگر عجله در فروش ندارند صبر کنند تا قیمت‌ها به میزان کافی رشد کند تا از سود بیشتری بهره‌مند شوند!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
0
ربط تيتر به خبر چيه دقيقا؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
0
0
ردیف سوم ستون پنجم تو فهرست گزینه خوبیه. با تشکر از این فهرست ها بیشتر منتشر کتید
نظرات بینندگان