arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

انتشار متن نامه ایران به «کاترین اشتون» در رسانه های غربی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی مقامات ایران روز چهارشنبه اعلام کردند که دبیر شورای امنیت ملی کشورمان پاسخ نامه ماه اکتبر «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برای وی ارسال کرده اند.که همین نامه شب گذشته توسط «اشتون» یا دیگر دیپلمات های غربی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است .

به گزارش «تابناک» ،در این نامه که در اختیار خبرگزاری «آسوشیتد پرس» قرار گرفته ، ایران آمادگی خود برای گفتگو در موضوعات مختلف به منظور ایجاد همکاری های مشترک و سازنده را اعلام کرده است .

آسوشیتد پرس همچنین نوشته است که این نامه روز سه شنبه و پیش از اعلام دستاوردهای جدید هسته ای ایران برای کاترین اشتون ارسال شده است . این نامه در یک صفحه و چهار پاراگراف تهیه و تنظیم شده است .

بر اساس این گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ضمن استقبال از موضع کاترین اشتون مبنی بر دفاع از حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نوشته است با توجه به چنین تعهدی گفتگوهای ما می تواند به صورت گام به گام درباره موضوع هسته ای ایران ادامه یابد.

جلیلی در ادامه این نامه افزوده است که نگرش مثبت و سازنده نسبت به ابتکارات جدید ایران در این دور از گفتگو ها می تواند چشم اندازی مثبت برای مذاکراتمان ترسیم کند . در همین چارچوب پیشنهاد می کنم تا گفتگو هایمان را برای رسیدن به همکاری های پایدار مجددا در اسرع وقت و در زمان و مکانی که مورد توافق طرفین است را آغاز کنیم .

لازم به ذکر است ، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای در ماه کتبر به ایران خواستار از سرگیری مذاکرات با تهران شده بود.
نظرات بینندگان