arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۲۶۳: عریضه‌ای به شاه دادم در باب ایجاد «سانسور» خیلی پسند فرمودند!

دست‌خط خیلی خوبی شاه نوشته بود و همچنین عریضه‌ای که پریروز داده بودم در باب ایجاد «سانسور» به جهت کتب چاپی و غیره خیلی پسند فرموده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عریضه‌ای به شاه دادم در باب ایجاد «سانسور» خیلی پسند فرمودند!پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

صبح بسیار زود خانه صدراعظم رفتم. منزل آقا رضای خواجه پیاده شدم. صدراعظم اندرون بود، بیرون نیامده. مدتی آن‌جا نشستم بعد خدمت شاه رسیدم. عریضه‌ای دیروز عرض کرده بودم جواب داده‌اند. این عریضه به جهت این بود که شاه را ملتفت کنم که انگلیسی‌ها با من عداوت دارند. به واسطه عدم مراوده که با آن‌ها دارم و خبرچی آن‌ها نیستم و رجال دولت شما هم با من خصوصیت ندارند. احتمال دارد که روزنامه «اطلاع» را متزلزل کنند. دست‌خط خیلی خوبی شاه نوشته بود و همچنین عریضه‌ای که پریروز داده بودم در باب ایجاد «سانسور» به جهت کتب چاپی و غیره خیلی پسند فرموده بودند. مقرر شده بود این کار به من رجوع شود. عضدالملک می‌گفت: «در غیاب تو خیلی از تو تعریف فرمودند.» خلاصه بعد از ناهار خانه آمدم.

نظرات بینندگان