arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

متن نامه جلیلی به اشتون منتشر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای امنیت ملی ایران طی نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار گفتگوهای گام به گام برای حل موضوع هسته‌ای با رویکرد سازنده و مثبت شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در این نامه که متن آن از سوی آسوشیتدپرس منتشر شده آمده است: ما آمادگی خود را برای گفتگو در رابطه با طیف گسترده ای از مسائل که می تواند زمینه را برای همکاری های سازنده و رو به جلو فراهم آورد اعلام می کنیم.

جلیلی در این نامه از بیانیه کاترین اشتون در رابطه با احترام به حقوق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز استقبال می‌کند و می نویسد: با تعهد به این رویکرد گفتگوهای ما می تواند برای همکاری بر اساس اصول گام به گام و دو جانبه در رابطه با برنامه هسته ای ایران آغاز شود.

جلیلی در این نامه یک صفحه ای می نویسد: رویکرد مثبت و سازنده در رابطه با طرح ها و ابتکارات جدید جمهوری اسلامی ایران در این دور گفتگوها می تواند چشم انداز مثبتی برای گفتگوهای ما باز کند.

در ادامه این نامه آمده است: بنابراین در این چارچوب من پیشنهاد از سرگیری گفتگوها به منظور برداشتن گام های اساسی برای همکاری های پایدار در سریع ترین زمان ممکن و در یک توافق دو جانبه زمانی و مکانی گفتگو دارم.

چندی پیش کاترین اشتون در نامه ای به سعید جلیلی خواستار تداوم مذاکرات 1+5 با تهران شده بود که ایران دیروز پاسخ آن را داد.

نظرات بینندگان