arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

یالثارات: احمدی نژاد دولت یازدهم را گروگان گرفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته نامه یا لثارات در گزارشی تحت عنوان گروگان گرفتن دولت بعدی توسط احمدی نژاد نوشت :


سیاست‌های دولت آقای احمدی‌نژاد، دولت یازدهم را به گروگان می‌گیرد. گروگان گرفتن دولت‌ها را در نظام سیاسی به استراتژی زمین سوخته، در ادبیات نظامی نیز تشبیه می‌کنند. تعبیر به گروگان‌گیری دولت‌ها به معنای از دست دادن قدرت عمل و ابتکار در دولت‌های آینده است. هر دولتی و یا هر نامی سر کار بیاید ناچار است مسیری را برود که دولت نهم و دهم رفته است. این پیش‌بینی برای دولت یازدهم در ابعاد ملی و با توجه به ملاحظات اقتصادی - سیاسی بسیار نگران‌کننده است.

در ادامه این گزارش آمده است : نمونه آشکار این دست تعهدات سیاسی - اجتماعی اجرای غیرقانونی و ناقص و یک طرفه قانون هدفمندی یارانه‌هاست. دولت احمدی‌نژاد برای پرداخت بیشتر یارانه نقدی به مردم، تخلفات قانونی محرز دارد و این در حالی است که هیچ دولت دیگری یارای اصلاح و خلاف این مسیر حرکت کردن را نخواهد داشت.

عدم پرداخت سهم صنعت در اجرای قانون هدفمندی یارانه و مهمتر از آن برداشت غیرقانونی از درآمدهای نفت و دیگر بخش‌های بودجه، مسیر برگشت‌ناپذیری را پیش روی دولت‌های بعدی قرار می‌دهد و لازم است فعالان سیاسی و کاندیداها پیش از هرگونه احساس تکلیفی! برای ادامه این راه ناصواب چاره‌ای بیندیشد.


گفتنی است دیوان محاسبات که نهاد ناظر در بررسی عملکرد بودجه است، چندی پیش در گزارشی تأکید کرد که کمتر از 50درصد یارانه نقدی از محل آزادسازی قیمت‌ها بوده است و باقی نابع لازم برای پرداخت یارانه‌ها از محل درآمد نفتی و استقراض از بانک مرکزی و بودجه عمرانی تأمین شده است.


این گزارش با انتقاد از اختیاراتی که به وزرا داده شده است نوشت : دولت در بودجه 91 به وزرا اختیار داده است تا خارج از قوانین و مقرات مالی و محاسباتی، حجم عظیمی از اموال دولت را مستقیم و بدون اینکه سازمان خصوصی‌سازی نقشی داشته باشد واگذار کند و درآمد ناشی از آن را بابت بدهی‌ها و حتی ایجاد تعهد جدید خارج از بودجه هزینه کند. این اختیارات شدید! دولت را در مظان فساد اقتصادی و سیاسی قرار می‌دهد از این‌رو مجلس و نهادهای نظارتی به تنها باید جلوی این دست اقدامات خلاف قانون را بگیرند بلکه باید با روشنگری و محاکمه متخلفین، اجازه تخلفات بیشتر و قانون‌شکنی‌های مکرر را به دولت ندهند، چه آنکه در غیر این صورت دولت‌های بعدی نیز به ناچار درگیر چنین فسادهایی خواهند بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
بسیجی زمان جنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
3
52
خواب دوستان خوش، در این چند سال که جمعی از روی دل سوزی و نجات انقلاب و اسلام حرف می زدنند به انواع و اقسام اتهامات متهم می شدند!!!!!! فردای قیامت در مقابل خون این همه شهید چه جوابی خواهید داشت؟؟؟؟؟ در مقابل دین گریزی که در جوانان به وجود آمده چه!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
2
36
خدا را شکر که بالاخره یالثارات هم دوزاریش افتاد.
باید این را به فال نیک گرفت.
من با وجود اختلاف سلیقه در عمل و نه در نیت با این آقایان ، اما به آنها ایمان دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
4
17
ضمن تحسین شهامت بر و بچه های یالثاراتی در بیان واقعیت و به فال نیک گرفتن فاصله گرفتن عزیزان ارزشی از جریان انحرافی ، از خدا یکبار دیگر خواستار وحدتی هستم که در زمان امام(ره) داشتیم.
خیلی خوب میشد نه؟
نظرات بینندگان