arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

وزیر بهداشت: مشکل دارویی در کشور وجود ندارد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : مشکلی برای تامین داروی بیماران خاص و سایر بیماران در کشور وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت : مشکل دارویی در کشور وجود ندارددکتر سعید نمکی روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر در جمع تعدادی از بیماران تالاسمی افزود : وزارت بهداشت ورود دارویی هایی را که در داخل امکان ساختشان را داریم ممنوع کرده است و هم اکنون داروی دسفرال مربوط به بیماران تالاسمی در داخل کشور به میزان کافی تولید می شود و اکثر این بیماران نیز از این داروها استفاده می کنند.
وی گفت : در سال جاری سه میلیارددلار دارو تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور از خارج وارد شد و میزان کمبودی ما در بخش دارو و تجهیزات تا یک سوم کمتر از سال گذشته است .

دکتر نمکی در مورد بیماران تالاسمی که مصرف دارو دسفرال در آنها حساسیت ایجاد می کند ، به رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دستور دارد تا بررسی میدانی برای رفع مشکلات این دسته از بیماران تالاسمی انجام دهد.

تعدادی از بیماران تالاسمی قائمشهر در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان عفونی رازی این شهر با وزیر بهداشت دیدار و مشکلات خود را با دکتر سعید نمکی مطرح کردند.
وزیر بهداشت صبح امروز برای افتتاح چهار پروژه زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این استان سفر کرد.
وزیر بهداشت همچنین در این سفر از بیمارستان امام خمینی (ره) و بوعلی شهر ساری به عنوان دو بیمارستان آموزشی و درمانی دولتی مازندران و طرح نیمه کاره ماهفروجک شهرستان ساری که از حدود یک دهه تاکنون نیمه کاره مانده، بازدید کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان