arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

کاخ سفید بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی را به 2 میلیارد دلار افزایش می دهد

بنا بر گزارش ها ، کاخ سفید قصد دارد با دو برابر کردن بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی، رقم این بودجه  را به 2 میلیارد دلار برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا بر گزارش ها ، کاخ سفید قصد دارد با دو برابر کردن بودجه تحقیقاتی هوش مصنوعی، رقم این بودجه  را به 2 میلیارد دلار برساند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کاخ سفید تلاش می کند مبلغ یک میلیارد دلار دیگر برای بودجه تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص دهد . موضوعی که نشان می دهد هوش مصنوعی برای کاخ سفید تا چه حد مهم است.

بنا بر گزارش پیشنهادی بودجه سال 2021 ، بودجه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی به نزدیک به 2 میلیارد دلار و طی دو سال آینده به حدود 860 میلیون دلار افزایش می یابد. ایالات متحده درگیر چیزی است که برخی از آن را "مسابقه" با چین در زمینه هوش مصنوعی توصیف می کنند.

به نظر می رسد این تصمیم کاخ سفید به معنای فرصت هایی در برنامه های کاربردی تجاری و نظامی است که ممکن است در انحصار ایالات متحده قرار بگیرد. هم اکنون شرکت هایی مثل گوگل یا فیس بوک به عنوان شبه قدرتهای حوزه فناوری در نظر گرفته می شوند. این شرکت ها برای اهداف خود سرمایه گذاری زیادی در این زمینه می کنند.

هنوز مشخص نیست که چگونه این وجوه پرداخت می شود. ممكن است برنامه های موجود مانند جوایز فدرال تحقیقات نوآوری در كسب و كارهای كوچك استفاده شود یا سرمایه های مستقیمی را به مراكز تحقیقاتی مانند آزمایشگاه های ملی اعطا شود. تحقیق در زمینه محاسبات کوانتومی و زمینه های مرتبط نیز بسیار پرهزینه است. پیش بینی می شود بخشی از این بودجه پیشنهادی به ناسا تعلق داشته باشد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان