arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

در همایش کتاب سال حوزه، عکس «سید حسن خمینی» نبود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز پنجشنبه، سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار شد و به سنت  پسندیده هرساله، در این همایش از صاحبان آثار برتر حوزه در زمینه کتاب تجلیل می‌شود.

به گزارش «تابناک»، یکی از آثاری که در همایش امروز، شایسته تقدیر شناخته شد، کتاب «فرهنگ جامع فرق اسلامی»، نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی است؛ کتابی که بر پایه دست‌نوشته های مرحوم آیت‌‌الله سید مهدی روحانی نوشته شده است.

بر اساس این گزارش ، نکته عجیبی که سیاسی شدن همایش کتاب سال حوزه را به اذهان متبادر می کند ، این است که در ویژه نامه‌ای که امروز در همایش پخش و در آن نام برگزیدگان ذکر شد، در بخش معرفی کتاب فرهنگ جامع فرق اسلامی، تصویر مرحوم آیت الله سید مهدی روحانی چاپ شده، حال آنکه نویسنده آن سید حسن خمینی است!

این در حالی است که در موراد مشابه ، مانند در معرفی کتاب «شرح الحلقه الثالثه»، نوشته حیدر یعقوبی ـ که بنا بر دروس خارج آیت الله سید کمال حیدری چاپ شده ـ تصویر آقای یعقوبی منتشر شده، نه تصویر سید کمال حیدری!

هممچنین در بخش معرفی کتاب «علم النفس فلسفی» که بر پایه درس‌های استاد غلامرضا فیاضی نوشته شده، تصویر محقق اثر یعنی آقای یوسفی چاپ شده، نه تصویر آقای فیاضی.

اما درباره کتاب فرهنگ جامع فرق اسلامی؛ دست‌اندرکاران همایش کتاب سال حوزه ترجیح داده‌اند، عکس مرحوم آیت‌الله روحانی را به جای تصویر سید حسن خمینی منتشر کنند؛‌ البته شاید از آقای سید حسن خمینی تصویری در دست نداشته‌اند!

البته، به رغم این اتفاق نمی توان تلاش دست اندرکاران این کار نیکو را نادیده گرفت. فضلای حوزه و مراکز حوزوی در زمینه تولید و نشر کتاب زحمات زیادی می کشند که آثار آن را می بایست دید و قدر شناخت. و این کاری است که کتاب سال حوزه بخشی از آن را انجام می دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
3
35
عکس خورشید تو آسمونه .عکس آقا سید حسن آقا هم تو قلب ماست ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
16
با عدم چاپ عكس آقا سيدحسن نه چيزي از ارزش ايشون كم ميكنه و نه به ارزش اون كتاب اضافه ميكنه!!
احمد
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
1
3
این فضولی ها به ما نیومده !! اما ای کاش روزی کسانی که چنین می کنند اندک توضیحی هم برای اطلاع خوانندگان چنین اخباری ارائه نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
بفرما، بشین، بتمرگ، در کل یک معنی دارد با این تفاوت که اشخاص با بکار گیری هر یک از این کلمات شخصیت خویش را به نمایش میگذارند.
لذا بنده اگر بخواهم منظور برادر بزرگوارمان احمدآقا را به عزیزان خواننده برسانم عرض خواهم کرد:
ای کاش روزی کسانیکه چنین می کنند اندک توضیحی هم برای اطلاع خوانندگان چنین اخباری ارائه نمایند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
7
با عدم چاپ عكس آقا سيدحسن فقط ارزش برگزارکنندگان کم میشه
ارزش ایشون وسیدمحمد به عکس نیست
نظرات بینندگان