arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۷۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

رقیب چاوز: در روابط ونزوئلا با ایران تجدیدنظر خواهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انریکه کاپریلس رادونسکیفارس: نامزد احزاب اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر با زیر سوال بردن دموکراسی و حقوق بشر در ایران تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات در روابط با ایران تجدیدنظر خواهد کرد.

"انریکه کاپریلس رادونسکی"، نامزد احزاب اپوزیسیون ونزوئلا و رقیب "هوگو چاوز"، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری 7 اکتبر، که عزم جدی خود برای تغییر در ونزوئلا را اعلام کرده، در اظهارنظری عنوان کرد که در روابط کشورش با ایران تجدیدنظر خواهد کرد.

کاپریلس ضمن صحبت درباره مسائل بین‌الملل، بر رابطه‌ای احترام‌آمیز با آمریکا و تجدیدنظر در روابط با ایران تاکید کرد.

وی مدعی شد: ایران کشوری است که در آن دموکراسی کاملی وجود ندارد و سوالات بسیاری درباره مساله حقوق بشر در این کشور وجود دارد. ما در روابط مان با ایران تجدید نظر خواهیم کرد.

در واقع کاپریلس وعده انجام اقداماتی را داده است که در تضاد با چاوز قرار دارند.

تحلیلگران منطقه‌ای با اشاره به محبوبیت بالای چاوز در ونزوئلا و نتایج نظرسنجی‌های موجود، شانس پیروزی کاپریلس رادونسکی در انتخابات پیشرو در این کشور را بسیار ضعیف ارزیابی می‌کنند.

کاپریلس همچنین اظهار داشت: من در انتخابات گذشته "دیوسدادو کابیو"، فرماندار ایالت "میراندا" و بازوی راست هوگو چاوز را شکست داده‌ام. با این حال، می‌دانم مدل سیاسی پیشنهادی من می‌تواند مورد پسند کسانی واقع شود که به واسطه رئیس‌جمهور احساس نگرانی می‌کنند.

وی در خصوص مسائل اقتصادی نیز گفت: من مدل برزیلی را می‌پسندم که تولید با سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مضاعف را باعث می‌شود تا به سوی جلو حرکت کنیم و همیشه کشوری رو به پیشرفت، متحد، با نگاهی به آینده و منسجم داشته باشیم.

علاوه بر این، کاپریلس رابطه چاوز با رسانه‌های ارتباط جمعی را "اشتباه" خواند و افزود: در صورت پیروزی در انتخابات، برای همیشه آزادی بیان و مطبوعات را متعهد خواهم شد.

این سخن وی در حالی است که رسانه‌های اپوزیسیون و مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا بیشترین قدرت رسانه‌ای را در دست داشته و تبلیغات وسیعی را علیه چاوز انجام می‌دهند.

روزنامه‌های مخالف دولت در ونزوئلا پیروزی کاپریلس رادونسکی در انتخابات اولیه را بسیار برجسته کرده و همه توان خود را برای افزایش محبوبیت وی در بین مردم به کار گرفته‌اند.

کاپریلس 39 ساله برای رقابت با هوگو چاوز که از حمایت گسترده مردمی برخوردار است، برخی اقدامات و شعارهای مهم و اساسی وی را به عنوان شعارهای خود برگزیده است تا شاید بتواند توجهات بیشتری را به سوی خود جلب کند.

بر اساس اعلام احزاب اپوزیسیون، در انتخابات اولیه برای تعیین نامزد این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر، 2904710 نفر از هواداران آنها شرکت کردند و پس از شمارش 95 درصد از آراء، کاپریلس با 1.8 میلیون رای در مقابل "پابلو پرز" با 867000 رای به پیروزی رسید.

بدین ترتیب کاپریلس به کاندیدای ائتلاف "ائتلاف اتحاد دموکراتیک" تبدیل شد که به مصاف هوگو چاوز خواهد رفت.

پابلو پرز، فرماندار ایالت زولیا، پیش از اعلام نتایج در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرده بود که برای پیروزی در انتخابات اکتبر به طرح کاپریلس می‌پیوندد.

کاپریلس، فرماندار ایالت میراندا است که دومین ایالت ثروتمند و پر جمعیت ونزوئلا محسوب می‌شود.

انریکه کاپریلس رادونسکی متولد 11 جولای 1972 در کاراکاس، یک سیاستمدار و حقوقدان ونزوئلایی است و در حال حاضر برای دوره 2012-2008 فرمانده ایالت میراندا است.

وی آخرین و جوان‌ترین معاون رئیس کنگره ونزوئلا و رئیس مجلس نمایندگان این کشور بین سال‌های 1999 و 2000 بوده است.

کاپریلس برای دو دوره در سال‌های 2000 و 2008 شهردار "باروتا" شد. وی عضو موسس و رهبر حزب مرکزی "اومانیست، پریمرو خوستیسیا" است و تا سال 2008 هماهنگ‌کننده ملی این سازمان سیاسی بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
5
29
من دلیل اصرار شما رو در حمایت از چاوز نمی فهمم!!!
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
3
25
این کا را حمتا بکن چون ما هم همچون نظری داریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
3
29
درست شد.بزودی دیگه ونزوئلا هم ما رو راه نمیدن!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
13
6
اون زیادی جوونه برای سیاست
اولین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
22
9
تجدید نظر کن ببین کی ضرر میکنه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
2
19
ميشه خواهش كنم شما از همين امروز در اين روابط تجديد نظر بفرمائيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hossein
|
VENEZUELA, BOLIVARIAN REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
5
رادونسکی تحصیل کرده آمریکا در رشته حقوق دانشگاه هاروارد و دارای نبوغ بالا میباشد ... دقیقا بر عکس چاوز با تحصیلات پایه و یک ارتشی سوسیالیست که با نگرش ضد آمریکایی و ضد سرمایه گذاری دقیقا را ه کشورهای کمنیستی مثل کوبا رو در پیش گرفته ... در تغییر چاوز نباید شک کرد چون او تا کنون 2 دوره رئیس جمهور بوده و تغییر او برای جلو گیری از دیکتاتوری لازمه ....
نظرات بینندگان