arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

وزیر ارشاد: شان (علی) استون در برابر هجمه‌های احتمالی استقامت داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدمحمد حسینی با اشاره به اسلام آوردن شان استون گفت: امیدوارم او در راهی که انتخاب کرده‌ استقامت داشته و در برابر هجمه احتمالی رسانه‌های غربی و گروه‌های مختلف، این صبر استمرار داشته باشد.

به گزارش مهر، سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تقدیر از سازمان‌های مشارکت کننده در برپایی این رویداد سینمایی گفت: تقدیر، تحسین و تجلیل تاثیر بسزایی در ترغیب فیلمسازان در تولید آثار سینمایی تاثیرگذار دارد.

وی افزود: منکر تاثیرات نقد در ارتقا کیفی آثار سینمایی نیستیم اما سرشت انسان به گونه‌ای است که می‌تواند با تحسین و تجلیل به نحوی شایسته‌تر به کار خود ادامه دهد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری و نگاه ویژه ایشان به مقوله سینما یادآور شد: همه مدیران ما باید به تبعیت از رهبر معظم انقلاب توجهی ویژه به سینما به‌عنوان هنری تاثیرگذار در زندگی مردم داشته باشند.
 
حسینی در ادامه با اشاره به مسلمان شدن "شان استون" گفت: گرایش این فیلمساز و بازیگر به دین اسلام نشان داد چنانچه این دین مبین که مظهر زیبایی است به درستی به مردم دنیا معرفی شود بدون شک همه جذب آن خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: بسیاری از مسلمانان در صدر اسلام با دیدن رفتار پیامبر اکرم(ص) مسلمان شدند و چنانچه مردم بدانند دین اسلام، آیین رافت، مروت، احسان و گذشت است آنرا می پذیرند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب نام علی از سوی شان استون به عنوان نام خود پس از گرایش به دین اسلام را نشان از جایگاه والای حضرت علی(ع) دانست و این امر را نشان از درک صحیح استون از دین اسلام قلمداد کرد.
 
حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آثار حاضر در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر فیلم‌هایی برگرفته از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بودند اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد پویایی سینمای ایران باشیم.
 
وی یادآور شد: امروز فیلم‌های بسیاری علیه اسلام و مسلمانان در هالیوود ساخته می‌شود و امیدوارم سینماگران ما با تولید فیلم‌های سینمایی، تعریف صحیحی از دین مبین اسلام به جهانیان ارائه داده و پاسخ فیلم‌های ضد اسلامی را اینگونه بدهند.
 
وزیر ارشاد به شان(علی) استون توصیه کرد در راهی که انتخاب کرده‌ استقامت داشته و در برابر هجمه احتمالی رسانه‌های غربی و گروه‌های مختلف، صبرش استمرار داشته باشد.
 
در این مراسم علی استون نیز حضور داشت که پس از دریافت جایزه‌ای از وزیر ارشاد گفت: متشکرم از مردم ایران که ما را دعوت کردند و امیدوارم که به اینجا برگردم و فیلم‌هایی بسازم که مردم آمریکا و مردم ایران را با هم آشتی بدهد و روابط این دو را خوب کند.
 
وی افزود: اکنون یک زمان خاص در تاریخ ایجاد شده است. در اینجا داستان‌های زیادی هست که امیدوارم بتوانم آنها را به غرب منتقل کنم و امیدوارم ایران آینده روشن و شکوفایی داشته باشد.
 
استون بیان کرد: من در دانشگاه پرینستون تاریخ خواندم و در مورد مسیحیت و اسلام مطالعه زیادی کردم و به انتخاب شخصی خودم به دین اسلام روی آوردم که یک دین بسیار خوب و فوق‌العاده است.
نظرات بینندگان