arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

اعلام مخالفت قالیباف با لیست ائتلاف اصولگرایان / فعال نزدیک به شهردار اسبق تهران: این لیست توسط لابی های سیاسی بسته شده / لیستی جدی با محوریت قالیباف باید شکل بگیرد

اکانت توییتری محمدباقر قالیباف اعلام کرد که لیست اعلام شده ائتلاف اصولگرایان مورد تایید او نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام مخالفت قالیباف با لیست ائتلاف اصولگرایان

اکانت توییتری قالیباف اعلام کرد که لیست اعلام شده ائتلاف اصولگرایان مورد تایید او نیست.

به گزارش انتخاب، محمد باقر قالیباف در اکانت توییتری خود نوشت ‏من به شما وعده داده بودم که دغدغه مجلس آینده همان دغدغه مردم یعنی اقتصاد است.

در ادامه این توییت آمده است لیستی که به نام بنده اعلام شده است مورد تایید نیست.

لیستی نو با محوریت قالیباف باید شکل بگیرد

مدیرمسئول سایت فردا نیوز با بیان اینکه لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انتظارات را برآورده نمی کند، تاکید کرد: این لیست ممکن است با محوریت فرد دیگری شکل بگیرید و تنها کسی که می تواند برای لیست نو و انقلابی نقش محوری ایفا کند کسی جز محمدباقر قالیباف نیست.

"محمد صالح مفتاح" شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای حوزه انتخابیه تهران با بیان اینکه بدنه و جریان عمومی انقلابی این لیست را قبول ندارد، عنوان کرد: چند اشکال عمده در آن وجود دارد؛ اشکال نخست اینکه، در این فهرست اولویت های اصلی یعنی مساله اقتصادی کشور در نظر گرفته نشده است.

فعال رسانه ای نزدیک به محمد باقر قالیباف افزود: تعداد بسیار اندکی که در این لیست قرار گرفتند دارای تخصص اقتصادی هستند که دو نفر از آنها که احتمالا نه به دلیل سابقه اقتصادی بلکه به واسطه اینکه چهره بودند یا در فرایندهای سیاسی انتخاب شدند، در لیست قرار گرفتند.

مفتاح خاطرنشان کرد: به عنوان یک فرد که نمی خواهد از طرف جریانی خاص سخن بگوید، باور دارم این لیست انتظارات را برآورده نکرد. قرار بود لیستی کیفی برای آینده و برمبنای ظرفیت های موجود در جریان انقلابی باشد ولی اینگونه نشد.

وی یادآور شد: بسیاری از افرادی که میان جریان انقلابی مقبولیت عمومی داشتند در لیست حضور ندارند از وحید یامین پور گرفته تا احسان خاندوزی و امیر سیاح و ابوالفضل عمویی، به رغم مقبولیت و شناخته شدن در این لیست غایب هستند.

مفتاح افزود: نکته مهم بعدی این است که ائتلاف برای این تشکیل شد که لیست واحد باکیفیت و خوبی تدوین شود اما نه تنها این موضوع باعث ائتلاف نیروهای انقلابی نشد بلکه شاهد جدایی و کنارکشیدن جبهه پایداری از آن بودیم. به نظر می رسد این لیست کیفیت لازم را ندارد و انتظارات مردم و بدنه انقلاب را برآورده نمی کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود تا مطالبه ای برای ایجاد لیست دیگری شکل بگیرد و این لیست ممکن است با محوریت فرد دیگری شکل بگیرید. تنها کسی که می تواند برای لیست نو و انقلابی نقش محوری داشته باشد کسی جز محمدباقر قالیباف نیست.

مفتاح افزود: در این زمینه آقای قالیباف شعارها و برنامه های جدی ارائه کرده است. باید کاری کنیم که در بر این پاشنه نچرخد و ظرفیت جوانان انقلابی بر عرصه بیاید. این لیست توسط گروه ها و لابی های سیاسی بسته شده است و در این چارچوب خیلی از کسانی که توانمند بودن صرفا دلیل اینکه در زمان تصمیم گیری کسی از آنها حمایت نکرد از لیست کنار گذاشته شدند.

مفتاح تاکید کرد: فکر می کنم اقای قالیباف باید لیستی را ارائه کند که درنهایت مسئول کیفیت و پاسخگوی آن باشد. این چیزی که در لیست شورای ائتلاف وجود ندارد.

مدیرمسئول سایت فردا نیوز عنوان کرد: آقای قالیباف چند روز پیش در پاسخ به توییتی که از او پرسیده بود پس جوانگرایی و نواصولگرایی چه شد، گفته بود که مطمئن باشید که به حرفهایی که درباره نواصولگرایی، جوان گرایی و مجلس نو مطرح کردم پایبندم کما اینکه قبلا هم گفته بودند.

وی تصریح کرد: وحدت و ائتلاف تا زمانی مطلوب است که اهداف جریان انقلابی تامین شود و اگر قرار بر سهم خواهی باشد به شکلی که ظرفیت های جوانان به میدان نیاید مگر اینکه لابی های سیاسی پشت سرشون باشد، چه تفاوتی با جریان های گذشته دارد که نتیجه ای جز شکست در انتخابات نداشت؟

نظرات بینندگان