arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران آغاز شد.

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران برگزار شد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنوار هفیلم فجر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از مدیران سینمایی حاضر در این مراسم بودند.

پیروز حناچی شهردار تهران و از حامیان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر هم در ردیف مدیران حاضر در آیین اختتامیه حضور داشت.

این مراسم رأس ساعت ۱۸:۴۰ با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

نظم مراسم در دقایق ابتدایی و به‌دلیل ازدهام مهمانان در بخش ورودی‌های سالن همایش‌های برج میلاد، برای دقایقی برهم خورد.

پخش ویدئو کلیپی در گرامیداشت دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی ایران، اولین بخش مراسم اختتامیه بود.

بازهم سینما بهانه دورهمی ما شد

پس از پخش کلیپ محمدرضا شهیدی‌فرد به‌عنوان مجری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: بازهم به بهانه سینما دورهم جمع شدیم آن هم در چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران. سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم. بلایای طبیعی اتفاق افتاد. امروز سالگرد چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که خونش باردیگر ما را گردهم جمع کرد. هواپیمای اکراینی سقوط کرد و هموطنان ما فوت شدند. روزها و شب ‌هایی هم داشتیم که برخی معترض، منتقد و... بودند. در جشنواره هم به جز برخی که تصمیم گرفتند در جشنواره نباشند و ما به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم باقی سینماگران با مردم همراه شدند. در «خروج» حاتمی کیای عزیز اعتراض مردم را نشان داد، در روز صفر اقتدار ملی به تصویر درآمد، مجید مجیدی با فیلمش تذکر داد که به‌واسطه گنج‌های تقلبی از خودمان غافل نشویم.

وی افزود: هر کدام از فیلم‌ها بخشی از رنج، اعتراض و... مردم نشان داده شد و صدای آن‌ها به گوش مسئولان رسید. یک بار دیگر هم کنار هم هستیم و امیدوارم شب خوبی باشد و جوایز را بپسندیم. هرچند که اختلاف نظر بدیهی و قطعی است. امیدواریم حرف‌های امیدبخش هم از برندگان بشنویم.

در ادامه مراحل برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قالب پخش یک کلیپ مرور شد.

نظرات بینندگان