arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

کمیسیون فرهنگی از پاسخ‌ رئیس‌جمهور قانع شده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از نمایندگان مخالف با طرح سوال از رئیس جمهور مدعی شده است که کمیسیون فرهنگی از پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور  شده است.

به گزارش اعتدال کمیسیون فرهنگی که در دوره مجلس هشتم ریاست آن برعهده حدادعادل بوده است، آخرین کمیسیونی بود که با تاخیری قابل توجه نسبت به سایر کمیسیون‌ها سوالات مطرح شده از رئیس جمهور را به وی ابلاغ کردند و اکنون گویا قرار است اولین کمیسیونی باشد که از توضیحات نمایندگان محمود احمدی نژاد قانع شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ملک محمدی، نماینده دامغان مدعی شده است که نمایندگان  رئیس‌جمهور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور پیدا کرده و به سؤالات مطروحه از سوی نمایندگان مجلس پاسخ دادند. موضوع برخی از سؤالات در حال حاضر منتفی شده است مانند سؤال از تأخیر در انتصاب وزیر ورزش و جوانان که در آن مقطع که این تأخیر صورت گرفته بود، این سؤال وجود داشت اما بعد از آنکه وزیر مربوطه به مجلس معرفی شده و رأی اعتماد گرفت، اساسا دیگر طرح این سؤال معنی ندارد.

 

این سخنان این نماینده نزدیک به دولت در حالی بیان می‌شود که اساسا در جریان طرح سوال از رئیس جمهور روند قانون با سلسله مراتب سوال از وزراء متفاوت است و در جریان طرح سوال از رئیس جمهور قانع شدن نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور شرط است و قانع شدن و یا قانع نشدن کمیسیون اساسا جایگاهی ندارد. موضوعی که این عضو اصولگرایان مجلس هشتم نیز به خوبی به آن اشراف دارد و سعی می‌کند به نرمی از کنار آن بگذرد و  می‌گوید : توضیحاتی که در مورد تاخیر رئیس جمهور در معرفی وزیر ورزش توسط نمایندگان وی در کمیسیون فرهنگی داده شد برای اکثر اعضای کمیسیون فرهنگی قابل‌قبول بود و ما قانع شدیم لیکن برخی از سؤال‌کنندگان اصرار به طرح سؤالات خود در صحن علنی دارند.

ملک محمدی بدون اینکه توضیح دهد که منظور وی کدام سوال نمایندگان از رئیس جمهور است، اظهار داشته است که:  نکته دیگر این‌که باید برای تمام سؤالات امضای 75 نماینده موجود باشد در حالی که برخی از این سؤالات را برخی از نمایندگان امضا نکرده‌اند و این نکته، قابل توجه است. نکته دیگر این‌که نمایندگان باید اساسا از وظایف رئیس‌جمهور سؤال کنند اما برخی از این سؤالات، مربوط به وظایف رئیس‌جمهور نیست.


سوال از محمود احمدی‌نژاد از مجلس هفتم و بعد از آزادی خاص ملوانان انگلیسی کلید خورد اما طبق آنچه عسگری از نمایندگان منتقد مجلس هفتم می‌گوید، در همان دوره نیز تلاش‌های جانبدارانه غلامعلی حدادعادل سبب عدم طرح سوال از رئیس دولت نهم شد و با تکرار رفتار گذشته از سوی احمدی نژاد و پیگیرهای علی مطهری نماینده مردم تهران و 74 نماینده دیگر در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، به مرحله عمل درآمده و گویا دیگر نمایندگان حامی دولت نیز از عدم طرح سوال از رئیس دولت دهم نیز نا امید شده‌اند،

 

همچنانکه ملک محمدی در این خصوص اعتراف می‌کند و می گوید: « سماجت و اصرار سؤال‌کنندگان موجب اعلام وصول این طرح از سوی هیأت رئیسه مجلس شد و اعلام شد که نیمه اسفند دکتر احمدی‌نژاد در مجلس حضور پیدا می‌کند. امیدوارم که همکاران ارجمند ما در تصمیمشان تجدیدنظر کنند و در عین‌حال، اگر تغییری در تصمیم سؤال کنندگان ایجاد نشود، طبعاً رئیس‌جمهور محترم با حضور در مجلس به سؤالات پاسخ خواهد داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
شیرفرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
1
9
هاااااااا ایه
نظرات بینندگان