arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

یک ربات در یک دکل نفتی مشغول به کار می‌شود

شرکت "بوستون دینامیکز"(Boston Dynamics) اعلام کرده که سگ رباتیک این شرکت در یک دکل نفتی کار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از گیزمگ، در سپتامبر سال گذشته، شرکت "بوستون دینامیکز"(Boston Dynamics) ربات چهارپای خود موسوم به "اسپات"(Spot) را به فروش گذاشت.

توانایی‌های منحصر به فرد این ربات سبب شده که توجه شرکت‌های نفتی به این ربات جلب شود.

در این راستا، شرکت نروژی "Aker BP" برنامه‌هایی دارد که این ربات چهارپا را به‌ کار گیرد.

هدف استفاده از این ربات ارزیابی عملکرد این ربات‌ها در فرآیندهای اجرایی در دکل‌های نفتی است تا این عملیات‌ها ایمن‌تر و کارآمدتر انجام شوند.

قرار است در اواخر سال جاری میلادی، اسپات به همراه تعداد دیگری از ربات‌ها و پهپادها در یک دکل‌ نفتی در نروژ که با ساحل فاصله دارد، مورد آزمایش قرار گیرد.

قرار است شرکت "Aker BP" از سیستم دوربین ربات، سیستم عبور از موانع و حسگرهای روی ربات استفاده کند تا مواقع نشت‌ گاز را شناسایی کرده و عملکرد مناسبی از خود ارائه دهد.
شرکت "Aker BP" این توانایی‌ها را در محیط‌های شبیه سازی شده نفت و گازی آزمایش کرده و می‌گوید که اسپات قادر است به محیط‌هایی دسترسی پیدا کند که دستیابی به آن‌ها برای انسان‌ ممکن نیست.

به این ترتیب خطرهای پیش روی کارگران کاهش یافته و ایمنی کار افزایش می‌یابد.

"کارل جانی هرسویک"(Karl Johnny Hersvik) مدیر شرکت "Aker BP" اظهار کرد، چشم‌انداز ما دیجیتالی کردن کلیه کارها است تا کیفیت و بهره‌وری کار افزایش یابد.

سگ رباتیک اسپات توانایی دویدن با سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه و حمل بار تا ۱۴ کیلوگرم را داشته و به کمک دوربین‌های ضدآب خود دید ۳۶۰ درجه‌ای از محیط پیرامون خود دارد و می‌تواند در دمای منفی ۲۰ تا ۴۵ درجه فعالیت کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان