arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

حماس در واکنش به تهدید نتانیاهو: از صحنه روزگار محوت می‌کنیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب در واکنش به تهدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل  علیه این جنبش، خطاب به وی گفت: آماده‌ایم که از صحنه روزگار محوت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب در واکنش به تهدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل  علیه این جنبش، خطاب به وی گفت: آماده‌ایم که از صحنه روزگار محوت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، «خلیل حیه» که در مراسمی در الشجاعیه غزه صحبت می‌کرد، خطاب به نتانیاهو بیان کرد: اگر حماس را تهدید می‌کنی، حماس آماده است که تو را از صحنه روزگار محو کند. ما به تو وعده می‌دهیم که از سرزمین‌مان بیرون می‌روی.

وی خطاب به تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: اگر روابط و هماهنگی‌های امنیتی با رژیم اشغالگر قطع نشود، جهان باور نخواهد کرد که ما مخالف معامله قرن هستیم.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: به عنوان مردم فلسطین خواستار اتخاذ یک موضع تاریخی هستیم و باید با معامله قرن هم به صورت زبانی و هم به صورت عملی مقابله کنیم.

حیه تأکید کرد که وحدت ملی تنها با توافق بر اینکه رژیم اشغالگر دشمن ماست صورت خواهد گرفت و راه مقابله با معامله قرن، مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با همه ابزارهاست.

وی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد و هماهنگی‌های امنیتی با این رژیم را متوقف کند.

نتانیاهو پیش‌تر گفته بود که به دنبال درگیری با حماس نیست؛ اما رژیم صهیونیستی برای بزرگترین اقدام غافلگیرانه علیه این جنبش آماده می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر به پرواز درآمدن بالنهای حامل مواد آتش‌زا و حملات موشکی از غزه متوقف نشود، این عملیات غافلگیرانه هر لحظه امکان دارد، آغاز شود.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا سه‌شنبه هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) در حضور "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مسأله فلسطین است و مخالفت همه فلسطینیها از جمله تشکیلات خودگردان را به دنبال داشته است.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن، ۴۰ درصد کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس، پایتخت رژیم اسرائیل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آنها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده، به این رژیم الحاق می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان