arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

محور سقز - بانه مسدود شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: محور سقز - بانه به علت بارش برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این محور به دلیل بدلیل بارش برف، کولاک شدید، احتمال خطر ریزش بهمن و حفظ امنیت کاربران جاده‌ای تا اطلاع بعدی مسدود ست.

وی اضافه کرد: محور سقز - مریوان در محدوده گردنه توت سرخان و تیژ تیژ گاران بارش خفیف و کولاک شدید موجب شده تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: محورهای دیواندره - سقز، دیواندره – بیجار وبیجار – تکاب، سنندج - همدان محدوده گردنه داشبلاغ و محور قروه - سنقر به علت شدت کولاک تردد تنها با زنجیر امکان‌پذیر است.

زندی با بیان اینکه توصیه می‌شود مسافران از تردد شبانه در تمامی محورهای استان کردستان خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند یاد آور شد: شماره تماس ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعلام آخرین وضعیت راه های کردستان هستند اما توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری به ویژه در طول شب خودداری کنند.

‌طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح، ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان