arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

راه ۵۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی بسته است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک در استان گفت: در زمان حاضر محورهای اصلی و فرعی باز ولی راه ۵۵۰ روستا بسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راه های روستایی که به علت بارش برف بسته شده است در شهرستان های هشترود، میانه، ورزقان، بستان آباد، اهر، مرند ، هریس و چاراویماق واقع هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه شدت کولاک به حدی است که عملیات برف روبی ممکن نیست ، گفت: راه های بازگشایی شده هم به علت تداوم بارش و کولاک بسته می شود.

علیزاده با اعلام اینکه در برخی محورهای اصلی هم بارش برف ادامه دارد ، افزود: در گردنه ها کولاک داریم و به علت محدودیت دید تردد با کندی انجام می شود.

اصغری کارشناس هواشناسی استان هم از تداوم فعالیت سامانه بارشی برای امشب و فردا خبرداد و بارش متناوب برف و شدت باد در برخی نواحی همچنین کاهش دما برای فردا پیش بینی کرد. 

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان