arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

آب دریاچه ارومیه 8 سانتی‌متر افزایش یافته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدی زاده گفت: سال گذشته میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه کمتر از یک میلیارد متر مکعب بود و این در حالی است که نیاز آبی دریاچه بیش از 1/3 میلیارد متر مکعب است.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد جواد محمدی زاده تصریح کرد: سال گذشته میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه کمتر از یک میلیارد متر مکعب بود و این در حالی است که نیاز آبی دریاچه بیش از 1/3 میلیارد متر مکعب است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنا به گزارش وزارت نیرو میزان بارندگی ها در سال جاری حدود 76 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که امیدواریم در فصل بهار هم این بارندگی ها ادامه یابد.

محمدی زاده اظهار کرد: البته مشکل دریاچه ارومیه با یک سال مرتفع نمی شود اما افزایش بارندگی ها در فصول بارش و استمرار آن در سالهای آینده زمانبندی پیش بینی شده 5 ساله را کاهش داده و زودتر معضل دریاچه برطرف می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: دولت طرح های انتقال آب حوزه به حوزه، بارور کردن ابرها و اصلاح روشهای آبیاری را برای حل مشکل دریاچه ارومیه با قوت دنبال می کند.

وی از پیشرفت فیزیکی 20 درصدی طرح انتقال آب حوزه به حوزه خبر داد و افزود: با این کار سالانه 700 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
0
خدارو شکر
نظرات بینندگان