arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

واردات ميوه آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران از برداشته شدن ممنوعيت واردات پرتقال و سيب خبر داد و عنوان كرد كه با تعرفه چهار درصدي اين واردات انجام مي‌شود.

حاتمي در گفت‌وگو با انتخاب با اشاره به برداشته شدن ممنوعيت واردات پرتقال و سيب اضافه كرد: وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرده كه از اول بهمن ماه امسال واردات پرتقال و سيب با تعرفه چهار درصدي انجام شود.

وي ادامه داد: بايد اين واردات تا پايان ارديبهشت سال آينده تمام شود.

حاتمي در مورد واردات نارنگي نيز بيان كرد: واردات نارنگي همچنان ممنوع است و اگر هم‌اكنون نارنگي وارد مي‌شود بايد از ثبت سفارش‌هاي پيش از اعلام ممنوعيت باشد.

وي در مورد واردات سيب و پرتقال با بيان اينكه سقفي براي آن در نظر گرفته نشده است، افزود: اين واردات براساس نياز بازار انجام مي‌شود و فعالان اقتصادي در صورتي كه احتياج به واردات باشد اين كار را انجام مي‌دهند.

طبق اين سخنان سودبازرگاني واردات سيب و پرتقال از بهمن ماه امسال صفر درصد و حقوق ورودي آن، همان چهار درصد اعمال مي‌شود كه در مجموع ميزان تعرفه واردات اين دو محصول چهار درصد خواهد شد.

در سال گذشته نيز با توجه به مصوبه كميسيون ماده يك آيين‌نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات و به استناد اصل 138 قانون اساسي، از 15 دي ماه آن سال تا پايان ارديبهشت امسال سود بازرگاني پرتقال رديف (08051000) تعرفه، نارنگي رديف (08052000) تعرفه و سيب رديف (08081000) تعرفه، صفر درصد تعيين و اعمال شد.

در اين مورد معاون امور گمركي گمرك ايران گفته بود: حقوق ورودي كه همچنان چهار درصد است، چرا كه دولت نمي‌تواند به آن دست بزند اما سهم دولت سود بازرگاني است كه مي‌تواند آن را تغيير دهد و اكنون اين رقم صفر شده است.
نظرات بینندگان